Ministrul Muncii, anunț important privind Casele teritoriale de Pensii
„Casele teritoriale de Pensii gestionează circa 10 milioane de beneficiari, iar autorităţile vor evalua necesarul de resurse pentru îmbunătăţirea activităţii acestor instituţii”, a anunţat ministrul Muncii, Simona-Bucura Oprescu, potrivit paginii de Facebook a ministerului.
„Casele teritoriale de Pensii gestionează circa 10.000.000 de beneficiari. Vom face în perioada următoare o evaluare a necesarului de resurse, inclusiv cea umană, deoarece îmi doresc îmbunătăţirea activităţii Casei de Pensii, la fel ca şi a celorlalte instituţii ale Ministerului Muncii. Acest lucru este cu atât mai important cu cât pensiile reprezintă un punct esenţial în PNRR şi lucrăm la o reformă a sistemului de pensii pentru a putea atrage fondurile europene pe care România le merită”, a spus ministrul Muncii, în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o vineri, cu directorii caselor teritoriale de pensii şi cu conducerea naţională a Casei de Pensii.
Pe de altă parte, Simona-Bucura Oprescu a declarat sâmbătă, la Neptun, că ministerul pe care îl conduce va folosi digitalizarea pentru a îmbunătăţi serviciile de asistenţă socială din România, urmând a fi digitalizate Registrul unic al beneficiarilor de servicii şi asistenţă socială şi Registrul furnizorilor de servicii de asistenţă socială.
„Digitalizarea ne ajută. Două dintre noile instrumente pe care le vom avea, care sunt atât de necesare pentru sistemul de asistenţă socială şi serviciile sociale din România, sunt Registrul unic al beneficiarilor de servicii şi asistenţă socială, care să ne permită în orice moment să ştim unde este o persoană vulnerabilă, un vârstnic, un copil care beneficiază de astfel de servicii, cine este autoritatea tutelară, cine este aparţinătorul, cine plăteşte pentru serviciile de care beneficiază, de unde vine, care este istoricul lui. Pentru România este esenţial să facem asta (…), pentru că suntem puşi în situaţia de a lua decizii fără a avea toate datele, fără a avea toate pârghiile. (…) Tot digitalizarea o vom folosi pentru a avea un Registru al tuturor furnizorilor de servicii sociale şi de asistenţă socială, instrument care ne va fi extrem de util pentru a şti care sunt măsurile corecte pe care trebuie să le luăm, pentru a avea un tablou de bord şi pentru a îmbunătăţi calitatea acestor servicii”, a declarat Simona-Bucura Oprescu.