Mișcări semnificative pe șantierul Autostrăzii Moldovei: Sute de utilaje aduse pentru înaintarea lucrărilor
Într-un efort susținut de a recupera întârzierile, firmele de construcții de pe șantierele de autostrăzi din România au intensificat activitățile, cu sute de utilaje mutate în ultimele zile pe sectorul V, Bacău-Focșani, al Autostrăzii Moldovei (A7). Observatorii au notat că acest progres vine după finalizarea altor proiecte importante, precum Autostrada A0 și Dx12.
RETTER, singura companie care va lucra între Crăciun și Anul Nou pe A7
Asocierea Impressa Pizzarotti & C SPA – Pizzarotti SA și compania românească RETTER Project Management SRL a adus tunuri de căldură și sistem de iluminat industrial pentru a face față condițiilor de iarnă pe lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil (21 km) din Autostrada A7. Pentru compania RETTER, anul nu s-a încheiat încă, astfel își va desfășura activitate și în preajma sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou.
UMB a făcut ”mișcări de trupe” pe A7
Imagini recente din dronă au surprins sute de camioane UMB Spedition aduse pe tronsonul Bacău-Focșani.
Progresul fizic înregistrat de constructorul UMB Spedition pe primul lot al Autostrăzii Bacău – Pașcani, de la Bacău la Trifești, este de 4,3% executat, iar compania a mobilizat 135 de utilaje pe șantier, conform raportului de progres al Companiei de Drumuri. Observatorii remarcă că grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu pare să se fi mobilizat mai eficient pe șantierul întârziat după finalizarea altor proiecte importante.
Pentru următoarele două loturi, Trifești – Gherăești (19 km) și Mircești – Pașcani (28 km), procentele de execuție raportate sunt de 1,1%, respectiv 1,5%, la peste jumătate de an de la începerea lucrărilor.
Autostrada Moldovei, A7, planificată să lege Ploiești de Siret, pe o distanță totală de 437 de kilometri, are în execuție toate tronsoanele între Ploiești și Pașcani.
Cu toate acestea, activiștii implicați în urmărirea proiectelor de infrastructură din regiunea Moldovei reclamă lipsa de implicare și transparență a angajaților CNAIR în ultimele săptămâni. De asemenea, situația pe următoarele tronsoane ale A7 a devenit incertă, cu provocări la nivelul avizelor de mediu și finalizării proiectelor, conform ziare.com.
Irinel Bucur, activist implicat în monitorizarea proiectelor din Moldova, subliniază într-o postare pe Facebook că există incertitudine în obținerea avizelor de mediu pentru sectoarele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret, cu datele de finalizare estimative până în septembrie-octombrie 2024. Totodată, Bucur semnalează că situația pe Autostrada A8 Moțca – Lețcani – Ungheni a fost prelungită până în aprilie 2024, indicând că pregătirile pentru execuție ar putea începe în ianuarie 2025, în funcție de găsirea fondurilor necesare.