,,Moda” ciorbelor pe plajă, în vacanță la Mare. Glovo să trăiască !
Ultima ,,modă” pe Litoral este servitul mesei pe plajă, pe șezlong, sub umbrelă, cu ciorbă de fasole cu ciolan, la caserolă, felul doi și bere, comandate prin Glovo.
Ciorbele și micii vin, pe lângă nelipsitele ,,produse tradiționale”, ,,porumbelul cald”, ,,gogoși proaspăt umplute cu ciocolată”, sau ,,covrigeii calzi”, pe care le vântură prin nisipul plajei vânzătorii ambulanți, care susțin PIB-ul cu ,,activități conexe”.
O analiză Glovo arată că burgerii, shaorma și pizza s-au aflat în topul mâncărurilor comandate de turiști, în acest sezon estival, de la restaurantele cu take-away din stațiuni, cu predilecție de la cele din Constanța, Mamaia, Eforie Nord și Sud, dar și din sudul Litoralului.
Acestea vând meniuri complete, la prețuri relative accesibile, în jur de 50 de lei, două feluri de mâncare.
În categoria produselor preferate de turiști de la restaurante s-au aflat și supele de micii.
Cel mai comandat produs pe litoral a fost burgerul, sortimentul cu pui, urmat de cel cu vită. De asemenea, în topul preferințelor s-a situat shaorma, unde utilizatorii au comandat cel mai des varianta cu pui, urmată de cea cu carne de vită și mix. Când vine vorba de cele mai comandate tipuri de pizza, sortimentul Quattro Stagioni a fost cel pentru care utilizatorii de pe litoral au optat cel mai des, clasamentul continuând cu pizza Salami și Capriciosa.
O pizza variază, ca preț, între 40 și 60 de lei.
În topul produselor preferate au fost și supele, dar ciorba de pui a la grec a fost cea mai comandată, urmată de ciorba de văcuță, ciorba de burtă, dar și de ciorba de fasole cu afumătură.
O caserolă de ciorbă de 250 de grame costă între 23 și 30 de lei. Totodată, și micii s-au aflat printre cele mai comandate produse de pe Litoral. Un mic costă 9 lei, cu pâine și muștar.
Anul acesta, iulie a fost luna cu cele mai multe comenzi înregistrate din sezonul estival, pe 16 iulie fiind plasate pe litoral cele mai multe comenzi prin Glovo.
Cele mai multe comenzi au fost făcute de utilizatori la prânz și cină, comparativ cu perioada din extrasezon, când cele mai multe comenzi sunt efectuate seara.
Normal să comande doar prânz și cină, pentru că toate hotelurile au mic dejun, inclus în prețul de cazare.
În același timp, în sezonul estival, sâmbăta a fost ziua cea mai aglomerată din săptămână, comparativ cu perioada din extrasezon, când se comandă cel mai mult vinerea.
Turiștii de weekend, cu micul dejun în sacoșă, apelează la celelalte mese ale zilei prin comenzi Glovo.
În sezonul estival, cele mai multe comenzi au fost realizate de un utilizator din Constanța, care a efectuat 395 de comenzi în această perioadă.
Totodată, cea mai scumpă comandă înregistrată îi aparține unui utilizator din Mangalia, care a cumpărat sandwich-uri, apă și gustări în valoare de 3.000 de lei.
De altfel, și titlul de cel mai mare fan gyros din România îi revine unui utilizator din Constanța care, în ultimele 12 luni, a comandat în total 170 de gyroși, adică, în medie, 14 gyrosi în fiecare lună.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.