Modificări e-Factura: S-a introdus autofacturarea
Nici nu a fost lansat bine, că sistemul e-Factura suferă deja modificări importante. Printre acestea se numără și introducerea funcției de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.
Informațiile privind la modificările e-Factura au venit din partea Ministerului Finanțelor Publice.
„Schimbarea vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri. Este o funcționalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuțiilor cu experții MF/ANAF”, a anunțat Ministerul Finanțelor Publice.
Concret, au fost efectuate mai multe actualizări la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantă este introducerea, începând de marți, a funcției de autofacturare.
Alte noutăți e-Factura
În urma sesizărilor primite din partea contribuabililor, acum, aceștia pot utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care au loc lucrări de mentenanță.
„Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultățile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanță. În consecință, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluții și a asigura că e-Factura rămâne accesibilă și funcțională în orice moment.
Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Așa am ajuns să implementăm și autofacturarea, dar și să efectuăm o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanții platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii”, a declarat ministrul Marcel Boloș.
O altă facilitate introdusă, la solicitarea furnizorilor de servicii de contabilitate, vizează posibilitatea de a filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această funcție a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API, arată MF.
De asemenea, Ministerul Finanțelor a mai anunțat că, începând cu data de 16 ianuarie, nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.
Sistemul RO e-Factura a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, fiind înregistrate cu succes peste 18 milioane de facturi în valoare totală de 75 miliarde de lei.