Nava Ever Date a fost eliberată, Canalul Suez e navigabil din nou. Ca efect, prețul petrolului a scăzut cu 1%
Transportul maritim a fost din nou în mișcare luni târziu în Canalul Suez al Egiptului, după ce remorcherele au reflotat o navă-container gigant care blocase canalul de aproape o săptămână, provocând o acumulare imensă de nave în jurul căii navigabile. „Odată ce nava de 400 de metri lungime a fost eliberată, 113 nave ar fi trebuit să tranziteze canalul în ambele direcții până marți dimineață devreme”, a spus, președintele Autorității Canalului Suez (SCA), Osama Rabie.
Potrivit acestuia. „dopul” de 422 de nave ar putea fi eliminat în 3 zile și jumătate..Nava Ever Date fusese blocat în diagonală pe o secțiune sudică a canalului, cea mai scurtă rută de transport maritim între Europa și Asia, la începutul zilei de 23 martie.
Evergreen Line, care închiriază Ever Date, a declarat că nava va fi inspectată pentru navigabilitate în Marele Lac Bitter, care separă două secțiuni ale canalului.
Luni, în zorii zilei, lucrătorii de salvare care lucrau împreună cu o echipă a firmei olandeze Smit Salvage au reflotat parțial nava și au îndreptat-o în canal. După câteva ore, s-a deplasat scurt înapoi peste canal înainte de a fi manevrat liber de remorchere.
„Presiunea timpului pentru a finaliza această operațiune a fost evidentă și fără precedent”, a spus Peter Berdowski, CEO al Smit Salvage Boskalis..
Compania a declarat că au fost dragați aproximativ 30.000 de metri cubi de nisip pentru a elibera nava de containere de 224.000 de tone și au fost utilizate în total 11 remorchere și două remorchere puternice pentru a elibera nava.
Sute de nave, în așteptare
Navele care așteaptă să tranziteze canalul includ zeci de nave containere, vrachiere, nave petroliere și nave cu gaze naturale lichefiate (GNL) sau nave de gaze lichefiate din petrol (GPL), a raportat Nile TV.
Rabie a spus că în termen de patru zile, traficul va reveni la normal.
„Navele similare ca mărime cu Ever Date, care este una dintre cele mai mari nave de containere din lume, ar putea trece prin canal în siguranță, a adăugat el.
Grupul de transport maritim Maersk a declarat că întreruperile provocate de transportul maritim global ar putea dura câteva săptămâni sau luni.
Proprietarii și navlositorii de nave întârziate se confruntă cu cheltuieli de cel puțin 24 de milioane de dolari pe care nu le vor putea recupera, deoarece polițele lor de asigurare nu le acoperă, iar proprietarii de marfă ar putea suferi și pierderi din cuza unor mărfuri neasigurate, au spus surse din industrie.
Prețul petrolului a scăzut după reflotarea navei gigant
Prețurile petrolului au scăzut cu 1% după ce nava a fost reflotată în timp ce acțiunile Evergreen Marine Corp cotate în Taiwan au crescut. Aproximativ 15% din traficul mondial de transport maritim tranzitează Canalul Suez, care este o sursă importantă de venituri în valută pentru Egipt. Oprirea costă operatorul canalului până la 15 milioane de dolari pe zi.
Tarifele de transport maritim pentru petrolierele aproape s-au dublat după blocarea navei, iar blocajul a perturbat lanțurile de aprovizionare globale, amenințând întârzierile costisitoare pentru companiile care se confruntă deja cu restricțiile COVID-19.
Maersk se afla printre expeditorii care redirecționau mărfurile în jurul Capului Bunei Speranțe, adăugând până la două săptămâni în plus călătoriilor și costurile suplimentare de combustibil.