Nestle, creștere organică de 2 la sută, în nouă luni din 2024

Publicat: 20 oct. 2024, 08:16, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Nestle, creștere organică de 2 la sută, în nouă luni din 2024

Grupul Nestle a raportat vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024, cu o creştere organică de 2,0%, cu o creştere internă reală pozitivă (RIG). RIG a fost de 0,5%, într-un mediu de scădere a cererii consumatorilor şi de acţiuni întreprinse în al treilea trimestru pentru a reduce stocurile clienţilor.

Pricingul (suma de bani așteptată și dată în schimbul unui bun sau serviciu) a fost de 1,6%, în scădere, în urma creşterilor de preț la materii prime, fără precedent din ultimii doi ani.

Vânzările totale raportate s-au ridicat la 67,1 miliarde CHF (9 luni-2023: 68,8 miliarde CHF), în scădere cu 2,4%. La nivelul întregului an 2024, compania se aşteaptă să aibă o creştere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, conform unui comunicat transmis redacţiei.

„Am înregistrat o creştere organică a vânzărilor, determinată de o creştere internă reală pozitivă. Cererea consumatorilor a scăzut în ultimele luni şi ne aşteptăm ca tendinţa să rămână aceeaşi. Având în vedere această context şi acţiunile de reducere a stocurilor clienţilor în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru întregul an, şi previzionăm o creştere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în linie cu primele nouă luni”, arată Laurent Freixe, Nestle CEO, într-un comunicat remis redacției.

La nivel de grup, creşterea organică a fost de 2,0% pentru cele nouă luni, similară cu 2,1% obţinută în prima jumătate a anului. RIG a fost de 0,5%, afectat de cererea consumatorilor şi de consecinţele generate de tensiunile geopolitice. Pricingul fost de 1,6%, continuând să se normalizeze după creşteri fără precedent în ultimii doi ani.

În al treilea trimestru, creşterile de preţuri la categoriile de Dulciuri şi Cafea generate de costurile mai mari ale materiilor prime au fost parţial compensate de impactul activităţii promoţionale în alte categorii precum Hrană pentru Animale de companie .

Din punct de vedere geografic, creşterea organică a fost determinată de pieţele emergente şi Europa, care împreună au compensat o uşoară scădere în America de Nord. Pe pieţele dezvoltate, creşterea organică a fost de 1,1%, cu pricing şi RIG pozitive. Pe pieţele emergente, creşterea organică a fost de 3,5%, condusă de pricing cu RIG pozitiv.

Creşterea organică a fost de 3,3%. RIG a fost de 0,8%, devenind uşor negativ în al treilea trimestru, reflectând cererea consumatorilor şi delistări temporare în retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Vânzările raportate au scăzut cu 1,8%, la 13,9 miliarde CHF. Zona a înregistrat câştiguri de cotă de piaţă la categoriile Hrana pentru animale de companie şi Cafea solubilă.

În funcţie de categoria de produse, cel mai mare contributor la creştere a fost Purina PetCare, care a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, determinată de mărcile premium Purina ONE, Gourmet şi Pro Plan. Categoria de Cafea a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ şi produsele Starbucks. Categoria Dulciuri a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, alimentată de impulsul continuu pentru KitKat şi mărcile locale cheie. Nestle Professional a înregistrat o creştere medie de o singură cifră, condusă de soluţiile pentru băuturi.

„Pe primele nouă luni ale acestui an, Nestle România a înregistrat o creştere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm performanţa de până acum şi să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de creştere, aşa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an. Sunt foarte mândră de echipa noastră şi le mulţumesc pentru eforturile susţinute pe care le fac în fiecare zi, pentru implicare şi pentru că dovedim că suntem o echipa unită, puternică şi performantă”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestle România, se menţionează în comunicat.

Pe lângă rezultatele financiare, Nestle România s-a implicat în proiecte educaţionale în şcoli, care vor continua şi din această toamnă, în campanii de comunicare cu privire la risipa alimentară şi la importanţa colectării selective a deşeurilor, dar şi în donarea de alimente către partenerii de la Banca pentru Alimente, unde au fost duse 28 tone de produse în valoare de 134.504 CHF.