Netflix, profit operaţional de 5,23 miliarde dolari în primul semestru. Profiturile au explodat după interzicerea partajării parolelor
Compania Netflix, gigantul de divertisment şi pionier al platformelor de streaming, a raportat joi un profit operaţional de 5,23 miliarde dolari, în primul semestru din 2024, în creştere cu 48% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Profiturile au explodat după ce compania a interzis partajarea parolelor, oblogându-i pe cei care împărţeau parolele să îşi facă conturi separate.
Veniturile în primul semestru au fost de 18,93 miliarde dolari, iar profitul net de 4,48 miliarde dolari.
Am avut un al doilea trimestru puternic, cu o creștere a veniturilor de 17% și o marjă operațională de 27% față de 22% anul trecut. Ne așteptăm acum la o creștere a veniturilor raportate pentru întregul an 2024 de 14% până la 15% (față de 13% până la 15%) și o marjă operațională de 26% (față de 25% anterior), se arată în scrisoarea companiei Netflix către acţionari.
Fragmente din scrisoarea Netflix către acţionari
În trimestrul doi am avut o mare varietate de seriale de succes precum Bridgerton S3, Baby Reindeer, Queen of Tears și The Great Indian Kapil Show, și filme populare precum Under Paris, Atlas și Hit Man și The Roast of Tom Brady, care a atras cea mai mare audiență live de până acum.
În iunie am început să testăm o nouă pagină de pornire TV, mai simplă și mai intuitivă, care credem că va îmbunătăți semnificativ experiența de descoperire pe Netflix.
Veniturile au crescut cu 17% în T2 (sau 22% pe o bază neutră din punct de vedere al cursului de schimb) , în principal datorită unei creșteri de 16% de la an la an a numărului mediu de abonaţi.
Veniturile globale au fost cu 1% mai mari decât estimările noastre de la începutul trimestrului datorită, în principal, creşterii nete a abonamentelor, mai mari decât cele prognozate, de 8 milioane față de 5,9 milioane în T2 2023.
Venitul operațional pentru T2 s-a ridicat la 2,6 miliarde de dolari, o creștere de 42% față de T2 2023. Marja operațională de 27,2% a crescut cu cinci puncte procentuale față de 22,3% în trimestrul precedent. Ambele au fost ușor peste previziunile noastre prognozate, datorită veniturilor mai mari decât cele preconizate, a precizat Netflix.