Nicușor Dan a stabilit calendarul pentru Referendumul Local din 24 noiembrie 2024: Detalii despre organizare și proceduri

Publicat: 13 nov. 2024, 09:45, de Andrei Ceausescu, în Administratie , ? cititori
Nicușor Dan a stabilit calendarul pentru Referendumul Local din 24 noiembrie 2024: Detalii despre organizare și proceduri

Primarul General, Nicușor Dan, a emis dispoziția prin care se aprobă programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare pentru Referendumul local care va avea loc pe data de 24.11.2024, odată cu primul tur al alegerilor prezidențiale, și prin care bucureștenii sunt invitați să răspundă cu „DA” sau „NU” la următoarele trei întrebări:

1. ⁠Sunteți de acord ca repartizarea între Primăria Municipiului București și Primăriile de Sector a impozitelor pe venit și a taxelor și impozitelor locale colectate de la bucureșteni să fie aprobată de către Consiliul General al Municipiului București? ⁠

2. Sunteți de acord ca Primarul General al Municipiului București să emită Autorizațiile de Construire pe întreg teritoriul administrativ al orașului?

3. Sunteți de acord ca Primăria Municipiului București să finanțeze și să implementeze un program de educație pentru sănătate și prevenire a consumului de droguri în toate școlile din București?

PROGRAMUL CALENDARISTIC

·       Cel mai târziu la data de 12 noiembrie 2024 – Stabilirea condițiilor de tipărire a buletinelor de vot care vor fi utilizate în secțiile de votare din municipiul București, pentru referendumul local.
Autoritatea care realizează acțiunea este Autoritatea Electorală Permanentă.
Acțiunea se realizează prin hotărâre, care se publică în Monitorul Oficial al României, partea I.

·       Cel mai târziu la data de 12 noiembrie 2024 – Prezentarea machetei buletinelor de vot pentru referendumul local, membrilor Biroului Electoral Central.
Autoritatea care realizează acțiunea este Regia Autonomă „Monitorul Oficial”.
Acțiunea se realizează prin încheiere de proces-verbal.

·       Cel mai târziu la data de 19 noiembrie 2024 – Imprimarea buletinelor de vot pentru referendumul local.
Autoritatea care realizează acțiunea este Regia Autonomă „Monitorul Oficial”.

·       Până cel mai târziu cu trei zile înaintea datei alegerilor – 21 noiembrie 2024 – Întocmirea și tipărirea listelor electorale permanente pentru referendumul local, în două exemplare.
Autoritatea care realizează acțiunea – primarii sectoarelor municipiului București.

·       În preziua datei alegerilor – 23 noiembrie 2024, ora 7:00 – Încheierea campaniei pentru referendumul local, care a început la data aducerii la cunoștința publică a datei referendumului local.

·       În preziua premergătoare datei alegerilor – 23 noiembrie 2024 – Distribuirea către președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare din Municipiul București a următoarelor materiale electorale:
a) un exemplar al listei electorale permanente pentru referendumul local;
b) buletinele de vot pentru referendumul local;
c) ștampila de control;
d) ștampilele cu mențiunea „VOTAT”;
e) formularele pentru încheierea proceselor-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării, pentru referendumul local;
f) formularele listei electorale suplimentare și ale extrasului din listele electorale, pentru referendumul local;
g) formularele necesare pentru consemnarea situațiilor semnalate de Sistemul informatic pentru monitorizarea prezenței la vot și prevenirea votului ilegal;
h) alte materiale stabilite prin hotărâre a Autorității Electorale Permanente;
i) câte un buletin de vot pentru fiecare întrebare a referendumului local, vizat și anulat de președintele biroului electoral al sectorului Municipiului București, pe care le vor afișa la sediul secției de votare.
Autoritatea care realizează acțiunea – primarii sectoarelor municipiului București.
Acțiunea se realizează prin încheiere de proces-verbal.

·       În ziua premergătoare datei alegerilor – 23 noiembrie 2024 – Afișarea la sediul fiecărei secții de votare din Municipiul București a câte unui buletin de vot pentru fiecare întrebare a referendumului local, vizat și anulat de președintele biroului electoral al sectorului municipiului București. Autoritatea care realizează acțiunea – Președintele biroului electoral al secției de votare din Municipiul București.

·       În ajunul datei alegerilor – 23 noiembrie 2024, ora 18:00 – Prezentarea la sediul secției de votare din Municipiul București și dispunerea măsurilor necesare pentru asigurarea ordinii și corectitudinii operațiunilor de votare; dispunerea îndepărtării materialelor de propagandă electorală de orice tip din și de pe sediul secției de votare și fixarea posturilor de pază în jurul localului de vot.
Autoritatea care realizează acțiunea – Președintele biroului electoral al secției de votare din Municipiul București, împreună cu membrii acestuia.
Acțiunea se realizează prin încheiere de proces-verbal.

·       În ajunul datei alegerilor, între orele 18:00 și 20:00 – 23 noiembrie 2024 – Primirea cererilor de votare prin intermediul urnei speciale.
Autoritatea care realizează acțiunea – Președintele biroului electoral al secției de votare din Municipiul București.

·       În ziua votării – 24 noiembrie 2024, ora 6:00 – Verificarea urnelor, a listelor electorale, a buletinelor de vot și a ștampilelor; consemnarea, în procesele-verbale pentru consemnarea rezultatelor votării, a numărului buletinelor de vot primite și a numărului buletinelor de vot lipsă, pe măsura deschiderii pachetelor sigilate, aplicarea ștampilei de control pe ultima pagină a fiecărui buletin de vot din acestea; închiderea și sigilarea urnelor prin aplicarea ștampilei de control.
Autoritatea care realizează acțiunea – Președintele biroului electoral al secției de votare din Municipiul București, în prezența celorlalți membri și, după caz, a persoanelor acreditate.
Acțiunea se realizează prin încheiere de proces-verbal cu operațiunile efectuate și constatările făcute.

·       În ziua alegerilor – 24 noiembrie 2024ora 7:00 – Începerea votării.

·       În ziua alegerilor – 24 noiembrie 2024, ora 21:00 – Încheierea votării.
Alegătorii care la ora 21:00 se află la sediul secției de votare, precum și cei care se află la rând în afara sediului secției de votare pentru a intra în localul de vot pot să își exercite dreptul de vot. Alegătorii aflați în situațiile prevăzute de Art. 46 alin (2) și (3) din Legea nr. 370/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pot vota până cel mult la ora 23:59.

·       În termen de cel mult 24 de ore de la încheierea votării – 25 noiembrie 2024, ora 21:00 – Numărătoarea voturilor și încheierea proceselor-verbale. Înaintarea către biroul electoral al Municipiului București a dosarului conținând procesele-verbale cuprinzând rezultatele votării, toate contestațiile privitoare la operațiunile electorale ale biroului electoral al secției de votare, buletinele de vot nule și cele contestate, împreună cu întâmpinările, contestațiile și materialele la care acestea se referă, precum și dosarele cuprinzând listele electorale utilizate în cadrul secției de votare, îndosariate pe tipuri de liste, precum și ștampila de control.
Autoritatea care realizează acțiunea – Președintele biroului electoral al secției de votare, însoțit, la cerere, de alți membri ai biroului electoral respectiv.
Dosarele sigilate și ștampilate se înaintează sub pază personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne.

·       În termen de 24 de ore de la primirea dosarelor, cel mai târziu la data de 26 noiembrie 2024 – Trimiterea câte unui exemplar al fiecărui proces-verbal întocmit de birourile electorale ale secțiilor de votare la Tribunalul București.
Autoritatea care realizează acțiunea – Biroul electoral al sectorului municipiului București.
Acțiunea se realizează sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne.

·       În termen de 48 de ore de la primirea ultimului proces-verbal de la birourile electorale ale secțiilor de votare – 27 noiembrie 2024 – Înaintarea către Biroul Electoral Central a procesului-verbal, împreună cu procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secțiilor de votare, precum și cu toate contestațiile și întâmpinările primite de competența Biroului Electoral Central, însoțite de ștampila biroului electoral respectiv.
Autoritatea care realizează acțiunea – Biroul electoral al sectorului municipiului București.
Dosarele sigilate și ștampilate se înaintează sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne.

·       În termen de 24 de ore de la înregistrarea ultimului dosar primit de la birourile electorale ale sectoarelor municipiului București – 28 noiembrie 2024 – Centralizarea/totalizarea și validarea rezultatelor referendumului local.
Autoritatea care realizează acțiunea – Biroul Electoral Central.
Acțiunea se realizează prin decizie adusă la cunoștință publică prin afișarea pe pagina proprie de internet.