Nicușor Dan și-a lansat site-ul de campanie. Cum are de gând să se promoveze: Trebuie să strângem 200.000 de semnături

Publicat: 04 feb. 2025, 11:35, de Corina Oprea, în POLITICĂ , ? cititori
Nicușor Dan și-a lansat site-ul de campanie. Cum are de gând să se promoveze: Trebuie să strângem 200.000 de semnături

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a făcut luni un nou pas în cursa pentru alegerile prezidențiale, lansând site-ul oficial al campaniei sale, nicusordan.ro. Cu această ocazie, el a subliniat importanța mobilizării cetățenilor și a resurselor financiare, stabilindu-și un obiectiv ambițios: strângerea a două milioane de euro prin donații.

Nicușor Dan, campanie bazată pe voluntari, nu pe „boți”

Nicușor Dan a evidențiat faptul că își propune să organizeze o campanie electorală atipică, bazată pe implicarea directă a cetățenilor. El a explicat că succesul său depinde de sprijinul voluntarilor, atât în interacțiunile directe cu oamenii, cât și pe rețelele sociale.

În opinia sa, aceste alegeri reprezintă o confruntare între o campanie autentică, susținută de mii sau zeci de mii de voluntari, și alte campanii care s-ar baza pe „zeci de mii de boți”. Prin această strategie, candidatul își dorește să demonstreze că implicarea reală a cetățenilor poate învinge influențele artificiale din mediul online.

În cadrul declarațiilor sale, Nicușor Dan a reiterat viziunea sa pentru România, amintind că în decembrie și-a anunțat candidatura la alegerile prezidențiale, identificând trei mari probleme ale țării:

  1. Instituțiile statului sunt capturate de grupuri de interese și nu servesc cetățenii.
  2. România nu are o direcție clară în niciun domeniu esențial.
  3. Divizarea profundă a societății, care împiedică un efort colectiv pentru interesul comun.

În fața acestor provocări, Nicușor Dan consideră că România are nevoie de un președinte care înțelege mecanismele administrative și juridice, capabil să atragă forțele sănătoase ale societății pentru a reforma statul. De asemenea, el crede că președintele trebuie să fie un factor de coeziune, capabil să aducă împreună diversele grupuri din societate.

El a punctat că își dorește o Românie onestă, în care instituțiile statului sunt reconstruite pentru a funcționa în beneficiul cetățenilor, și a făcut un apel la mobilizare.

”Campaniile electorale nu sunt despre politicieni. Campaniile electorale sunt despre comunităţi şi despre valorile acestor comunităţi. Sunt în România mulţi oameni oneşti, competenţi, de bună credinţă, atât în ţară cât şi în diaspora.

Şi oamenii ăştia s-au unit de multe ori în momente de crize şi au salvat România. Vă invit să facem această campanie împreună. Vă invit să demonstrăm că votul nostru contează şi că împreună putem să ducem România acolo unde ne dorim”, a subliniat Primarul Capitalei.

Donații și obiective financiare

Site-ul lansat de Nicușor Dan oferă mai multe posibilități de implicare pentru susținători, una dintre cele mai importante fiind secțiunea destinată donațiilor. Primarul a reamintit că în campania sa pentru alegerile locale din București a reușit să strângă 500.000 de euro de la peste 3.000 de oameni. Acum, pentru alegerile prezidențiale, ținta este mult mai ambițioasă: 2 milioane de euro.

El a subliniat că fiecare contribuție este esențială, deoarece resursele financiare îi permit să ducă mesajul său către un număr cât mai mare de români.

”Vă invit să-l accesaţi şi să participaţi prin intermediul lui. Sunt mai multe componente. Foarte importantă componenta de donaţii. În alegerile locale din Bucureşti am reuşit să strângem 500.000 de euro de la peste 3.000 de oameni. Ţinta noastră pentru alegerile prezidenţiale este 2 milioane de euro”, a spus Nicuşor Dan.

Strângerea semnăturilor: un pas esențial

O altă componentă esențială a campaniei este colectarea celor 200.000 de semnături necesare pentru validarea candidaturii. Pe site există formularele oficiale, iar susținătorii sunt încurajați să le descarce, să le completeze împreună cu prietenii și să le trimită la adresa indicată. Nicușor Dan a precizat că termenul limită pentru colectarea semnăturilor este 15 martie, iar mobilizarea rapidă va ajuta la eficientizarea eforturilor logistice.

”Voluntarii vor fi inima campaniei noastre. Atât pe stradă, în discuţiile cu oamenii şi mai ales în pereţelele sociale. Aşa cum am spus, campaniile electorale sunt despre comunităţi şi suntem într-un moment în care reţelele sociale permit comunităţilor să se manifeste direct. Vă propun o campanie cu mii sau poate zeci de mii de voluntari, care să se lupte şi să învingă campanii cu mii sau zeci de mii de boţi.

Până în 15 martie trebuie să strângem 200 de mii de semnături şi aici găsim formularul şi modul în care putem să lucrăm cu el. Invitaţia este de a-l imprima, de a-l completa în grupurile de prieteni şi de a-l transmite către adresa care este indicată, cu cât mai repede, cu atât mai bine, pentru a suplinii eforturi logistice ulterioare”, a completat Nicușor Dan.

În final, Nicușor Dan a făcut un apel către cetățeni să popularizeze site-ul de campanie, considerând că acesta este primul pas spre România onestă pe care și-o dorește. El a subliniat că, de-a lungul timpului, românii s-au unit în momente de criză și au reușit să producă schimbări importante, iar acum este momentul să demonstreze din nou forța solidarității.