Nissan va standardiza și va împărți componente ale mașinilor electrice cu partenerii Renault și Mitsubishi
Nissan Motor Co va standardiza și împărți componentele vehiculelor electrice cu partenerul de alianță Renault, susține directorul general de operțiuni (COO) al producătorului auto japonez. Acesta descrie electrificarea drept noul punct de sprijin al parteneriatului.
Alianța franco-japoneză, care include și un membru junior Mitsubishi, a fost tensionată în urma arestării și demiterii fostului președinte Carlos Ghosn. De atunci, pandemia de coronavirus a oferit un impuls pentru reconstruirea colaborării, iar companiile au căutat să standardizeze piese și platforme pentru a reduce costurile.
Nissan a împărtășit deja platforme, sisteme de propulsie și componente comune cu Renault și Mitsubishi, dar aceste eforturi au „atins maximul pe care ar trebui să-l facem”, a declarat Ashwani Gupta, directorul operațional al Nissan, pentru Reuters.
Baza rămâne electrificarea mașinilor
„De aceea, schimbăm treapta de sinergii suplimentare, folosind electrificarea ca pilon principal”, a spus el.
Accentul se va pune pe schimbul de baterii, sisteme de propulsie electrice și arhitectură electronică, a spus el, adăugând că adoptarea unui standard uniform în cadrul alianței ar contribui în mod semnificativ la economiile de scară.
Gupta a declarat că electrificarea nu va reprezenta o provocare de aprovizionare din cauza aprovizionării globale a componentelor de către Nissan. Compania se aprovizionează cu baterii din China, Japonia, Europa și Statele Unite.
Împreună, alianța a vândut peste 7,8 milioane de mașini anul trecut, în scădere cu aproximativ 23% față de 2019, din cauza pandemiei.
Alianțele între mari producători
Ford are o alianță strategică cu Volkswagen, în cadrul căreia Ford va folosi platforma de vehicule electrice MEB a partenerului său german pentru a construi câteva modele.
Toyota și-a extins legăturile cu companii, inclusiv Subaru și cu producătorul chinez de baterii și automobile BYD, pentru a dezvolta împreună EV-uri, în timp ce Honda și General Motors vor introduce două modele EV de dimensiuni mari care utilizează bateriile Ultium ale GM în 2024.