Nivelul de stres la locul de muncă, îngrijorare a angajatorilor, în 2024. Stres puternic în IT
Angajatorii au constatat o tendință de creștere a nivelului de stres la locul de muncă în rândul angajaților, pentru 2024, situație generată de transformările tehnologice, lipsa conexiunii, și a sentimentului de apartenență, prin munca de la distanță (telemuncă), sau în format hibrid.
Cei mai afectați sunt angajații din IT, retail și industrii creative. Datele colectate de Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, arată o preocupare a companiilor de a păstra oamenii, să crească retenția, dar și să îi țină uniți.
Sustenabilitatea umană, care se referă la eforturile angajatorilor de a crea un mediu sănătos de muncă și durabil din punct de vedere al capitalului uman, a devenit un subiect tot mai pregnant.
“Creșterea nivelului de stres la locul de muncă este o preocupare importantă în 2024 pentru majoritatea angajaților, alături de schimbările pe care le aduc transformările tehnologice și lipsa conexiunii și a sentimentului de apartenență cauzate de munca la distanță sau în format hibrid. În 2024, companiile își doresc nu numai să țină oamenii, să crească retenția, dar și să îi țină uniți; se vorbește tot mai mult de sustenabilitate umană, care se referă la eforturile angajatorilor de a crea un mediu sănătos de muncă și durabil din punctul de vedere al capitalului uman”, arată Oana Pascu, fondator Complice.ro, într-un comunicat remis redacției.
Pe fondul deschiderii mai mari, atât din partea clienților rezidențiali care aleg experiențele ca variantă inedită de cadou sau pentru ei înșiși, cât și a clienților corporate care integrează experiențele în strategiile HR de recompensare, retenție și motivare a angajaților, Complice.ro, ca furnizor de servicii, și-a dublat afacerile din primele trei luni ale anului.
În perioada ianuarie – martie 2024, numărul total de comenzi crescând cu peste 80 la sută. Furnizorul de servicii a încheiat primele trei luni ale anului cu o cifră de afaceri dublă (+109%) față de aceeași perioada a anului trecut. Dinamica pozitivă este atribuită atât interesului tot mai ridicat al companiilor de a-și consolida cultura organizațională prin intermediul evenimentelor cu componentă experiențială, cât și creșterii semnificative a bazei de clienți individuali (+90%), potrivit Complice.ro.
Numărul de companii care au ales experiențele în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților a crescut cu peste 20% în primele trei luni ale anului, iar 80% dintre comenzi provin de la clienți recurenți. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail și industrii creative.
“Evenimentele de business, la birou sau în afara lui, creează contextul perfect pentru ca oamenii să se conecteze, să se cunoască, să colaboreze, să comunice mai bine. Avem solicitări inclusiv pentru evenimente în străinătate, motiv pentru care extindem și portofoliul de experiențe internaționale. Este nevoie, însă, de recurență, adică de integrarea recurentă în strategiile HR de retenție și apreciere a acestor inițiative de tip experiențial care aduc echipele împreună. De asemenea, o tendință tot mai evidentă pe care o observăm este de a marca evenimentele semnificative din viața angajaților, cum ar fi zilele de naștere, venirea pe lume a unui copil, aniversările de căsătorie sau alte momente speciale”, consideră Oana Pascu.
În primele trei luni, pachetele de tip Flexi Box s-au menținut în topul clienților corporate, privind cadourile, premiile ori recompensele pentru angajați, clienți sau partenerii de business.
Pachetele Flexi Box sunt foarte versatile pentru ca ele conțin zeci de experiențe din categorii diverse (adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii, sport, outdoor etc, într-un buget predefinit, iar persoana care primește un astfel de pachet își alege singură experiența preferată.
Potrivit Complice.ro, cele mai alese experiențe atât de către clienții individuali, cât și corporate, din cadrul pachetelor Flexi Box sunt experiențele de driving cu adrenalină, karting, offroad pe circuit, driving virtual într-un simulator, dar și experiențele de tip gourmet, precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, cine în locații inedite. Complice.ro a extins, în primul trimestru, opțiunile la nivel național, dar și internațional.
Printre cele mai noi experiențe introduse în portofoliu se numără atelierul privat de pâine artizanală cu maia, experiența de organizare a spațiului personal, cina olfactivă sau experiența de Face Yoga, dar și Brașov Box și Sibiu Box – pachete flexibile, cu experiențe ce au loc în Brașov, respectiv Sibiu, din diverse categorii, destinatarul putând să își aleagă experiența favorită.
Ca noutate în portofoliul Complice este experiența de scufundare în gheață bazată pe metoda Wim Hof, o sesiune inedită care testează limitele și provoacă atât fizic, cât și psihic. De asemenea, Complice a extins și experiențele cu componentă turistică externă, cu două croaziere experiențiale în Dubai, cu zbor inclus, cu plecări între decembrie 2024 – martie 2025.