Noile norme de poluare afectează industria auto din România. Producția a scăzut semnificativ

Publicat: 18 feb. 2025, 06:18, de Oana Stoica, în Auto , ? cititori
Noile norme de poluare afectează industria auto din România. Producția a scăzut semnificativ
Noile norme de poluarea afectează industria auto din România. Producția a scăzut semnificativ

Producția auto din România a înregistrat un declin semnificativ în ianuarie 2025, cu o scădere de 19,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Această diminuare este cauzată atât de deciziile strategice ale producătorilor, cât și de noile reglementări CAFE privind emisiile de substanțe poluante.

Dacia Mioveni: Scădere de peste 30%

Uzina Dacia de la Mioveni a fost cea mai afectată, cu o reducere de 31,49% a producției în luna ianuarie comparativ cu 2024. Principalul motiv al acestei scăderi este relocarea producției modelului Jogger în Maroc. Deși modelul Bigster urmează să preia locul lăsat liber, acesta nu reușește să compenseze integral pierderea volumului de producție.

În plus, implementarea standardelor CAFE a avut un impact semnificativ asupra producției Dacia. Modelul electric Spring este singurul care respectă noile cerințe, în timp ce motorul HEV 140 este cel mai apropiat de ținta de 93 g CO₂/km. Astfel, Renault Group se confruntă cu necesitatea unor decizii strategice pentru a se conforma noilor norme europene.

Craiova: Creștere globală, dar scădere la Puma

Uzina de la Craiova a avut un parcurs diferit. Deși producția totală a crescut cu 5,64%, modelul Puma a înregistrat o scădere de 17%. Specialiștii atribuie această situație tot noilor standarde de poluare, care au determinat ajustări în producția de vehicule.

În concluzie, industria auto românească traversează o perioadă de adaptare la noile reglementări europene, ceea ce implică atât provocări logistice, cât și strategice pentru producătorii de la Mioveni și Craiova.