Noile trenuri de metrou Alstom ar putea fi puse în circulație în februarie 2025
Bucureștenii vor putea călători cu noile trenuri de metrou produse de Alstom începând cu anul următor, conform Antena 3 CNN. Întârzierile sunt cauzate de o eroare în documentația de atribuire pentru Magistrala 5, care a forțat compania franceză să reproiecteze trenurile.
Problema principală care a împiedicat livrarea la timp a celor 13 trenuri, conform directorului general Alstom, Gabriel Stanciu, a fost descoperirea unei erori în documentația de atribuire a proiectului pentru Magistrala 5. „Întârzierile au fost cauzate în principal de apariția unei curbe nedocumentate. Documentația prevedea o rază de curbură de 100 de metri, dar în realitate, raza era de doar 50 de metri. Asta ne-a forțat să reproiectăm caroseria și intercirculația trenurilor,” a explicat Stanciu. În acest context, Alstom contestă penalitățile în valoare de 28 de milioane de euro impuse de Metrorex.
De partea cealaltă, Metrorex, prin vocea directorului Mariana Miclăuș, insistă că penalitățile sunt perfect justificate. „Din moment ce noi am aplicat penalități, înseamnă că am respectat toate prevederile contractuale. Documentația a fost pusă la dispoziția furnizorului, iar graficul de livrare a fost clar stabilit,” a declarat Miclăuș. Conflictul dintre cele două părți se află acum pe masa instanței, iar soarta penalităților se va decide în curând.
Când vor putea bucureștenii să folosească noile trenuri?
Deși bucureștenii au avut ocazia să vadă și chiar să intre în noile trenuri cu ocazia Zilei Mobilității Urbane, acestea nu vor intra în circulație mai devreme de anul viitor. Estimările actuale indică faptul că primul tren va fi pus în funcțiune în luna februarie 2025, iar restul garniturilor vor urma treptat, până la mijlocul anului.
Cătălin Popescu, mecanic de tren aflat în perioada de instruire, a explicat că, deocamdată, echipa se află în plin training. „Așteptăm să finalizăm instruirea și să fim autorizați, după care vom începe testele cu trenul,” a declarat acesta. Procesul de autorizare și testare este crucial pentru punerea în funcțiune a noilor garnituri.
Detalii tehnice și perspective pentru viitor
Fiecare tren Alstom este alcătuit din șase vagoane, având 216 locuri pe scaune și o capacitate totală de 1.200 de pasageri, o configurație esențială pentru a face față fluxului de călători din Capitală. Noile garnituri, construite în Brazilia, sunt parte dintr-un contract mai mare care prevede livrarea a 13 trenuri în total, 10 dintre acestea urmând să ajungă în țară până la sfârșitul anului 2024.