Nouă linie de metrou, cu 13 stații. Investiție de 3,43 miliarde de euro

Publicat: 12 feb. 2025, 19:50, de Corina Oprea, în Transporturi , ? cititori
Nouă linie de metrou, cu 13 stații. Investiție de 3,43 miliarde de euro

Ministerul Transporturilor a aprobat miercuri indicatorii tehnico-economici ai viitoarei linii de metrou M4, care va asigura legătura între Gara de Nord 2 și Gara Progresul. Proiectul prevede construcția unei magistrale cu o lungime totală de 11,94 kilometri, ce va include 13 stații noi și va fi finalizată într-un termen estimat de 50 de luni.

„Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului, Progresul. Știți ce reprezintă toate aceste denumiri? Sunt numele viitoarelor 13 noi stații de metrou de pe magistrala M4, care vor face legătura între Gara de Nord 2 și Gara Progresul”, anunță primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Noile stații de metrou și traseul magistralei M4

Noua linie de metrou va deservi mai multe cartiere și zone-cheie din București, având stații în următoarele puncte:

  • Știrbei Vodă,
  • Bogdan Petriceicu Hașdeu,
  • Uranus,
  • George Rozorea,
  • Chirigiu,
  • Filaret,
  • Eroii Revoluției 2,
  • George Bacovia,
  • Toporași,
  • Nicolae Cajal,
  • Luică,
  • Giurgiului,
  • Progresul.

Aceste stații vor îmbunătăți considerabil accesibilitatea în zonele deservite, oferind o alternativă rapidă și eficientă pentru transportul public în București.

Investiție de peste 3 miliarde de euro, finanțată din fonduri europene

Proiectul are o valoare estimată la 3,43 miliarde de euro, sumă care include TVA și care va fi acoperită din fonduri europene nerambursabile. Acest aspect reprezintă un avantaj major, deoarece finanțarea nu va pune presiune pe bugetul național și va permite implementarea proiectului fără a genera datorii suplimentare pentru stat.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a avizat toți indicatorii tehnico-economici, iar următorul pas este ca Guvernul României să adopte o hotărâre prin care să aprobe oficial acești indicatori. Odată obținută aprobarea guvernamentală, se va putea trece la lansarea licitațiilor și demararea efectivă a lucrărilor.

Extinderea rețelei de metrou către sudul Capitalei este considerată o prioritate strategică, având în vedere creșterea numărului de locuitori în aceste zone și necesitatea reducerii traficului rutier. Gara Progresul este un nod feroviar important, iar conectarea sa directă la rețeaua de metrou va facilita mobilitatea locuitorilor din sectoarele 4 și 5, dar și a celor care fac naveta zilnic din localitățile limitrofe.

De asemenea, magistrala M4 va prelua o parte din fluxul de călători care, în prezent, depind de autobuze și tramvaie pentru a ajunge în zonele centrale ale orașului. Aceasta va contribui la reducerea poluării și a timpilor de deplasare, oferind un transport mai rapid și mai predictibil.