Noua modă Mîndrescu: Ieri, angajat al familiei Dumitrescu „Lamborghini”, azi, șef la RAR
De câțiva ani buni, Registrul Auto Român (RAR) a fost și este jucăria baronului PNL de Prahova, Iulian Dumitrescu „Lamborghini” și a sforarului șef din Ministerul Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu. Cei doi au implementat la RAR moda: ieri, angajat la privat, azi șef la stat.
Baronul PNL de Prahova, Iulian Dumitrescu „Lamborghini”, aflat sub control judiciar pentru o mită de 3.200.000 de euro, a dat și încă mai dă ora exactă la Registrul Auto Român (RAR) alături de sforarul șef al Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, care este și membru în Consiliul de Administrație de la RAR.
Combinația Pirpiliu-Dumitrescu „Lamborghini”
Conform acuzațiilor aduse de procurorii DNA, Iulian Dumitrescu, cu ajutorul lui Daniel Adrian Lambrea, cumnatul său, ar fi pretins, în perioada noiembrie – decembrie 2022, omului de afaceri Ionel Pirpiliu achiziționarea, în schimbul sumei de 47.500.000 de lei, a părților sociale deținute de Daniel Adrian Lambrea la firma de construcții Bertoni Construct SRL din Popești-Leordeni, valoarea fiind supraevaluată față de valoarea de piață a acestora.
Această firmă a fost preluată de Ionel Pirpiliu în schimbul contractelor cu Consiliul Județean Prahova. Bertoni Construct SRL din Popești-Leordeni, firma pe care Ionel Pirpiliu, denunțătorul lui Iulian Dumitrescu din dosarul instrumentat de DNA, a cumpărat-o, la un preț considerat supraevaluat, a derulat, în ultimii șase ani, 28 de contracte cu statul, valoarea acestora ridicându-se la aproximativ două miliarde de euro.
RAR-ul, angajatorul familiei Dumitrescu „Lamborghini”
Numai că, ceea ce nu se spune este faptul că la scurt timp după ce firma Bertoni Construct SRL a fost achiziționată de omul de afaceri Ionel Pirpiliu de la sora și cumnatul lui Iulian Dumitrescu „Lamborghini”, o mare parte din angajați au fost puși pe liber.
Dar, imediat baronul Dumitrescu „Lamborghini”a găsit o soluție inedită de relocare a angajaților de la Bertoni Construct. Astfel, în decursul anului trecut,vreo 40 de angajați de la Bertoni Construct SRL din Popești-Leordeni au fost angajați la Registrul Auto Român (RAR) pe diverse posturi călduțe, adică nu de execuție. Ca atare, directorul general al RAR de la acea vreme, Alina Niță, impusă și susținută de Iulian Dumitrescu, a trebuit să modifice organigrama și chiar să o umfle.
S-au dat vreo 20.000 de euro la o firmă să facă o nouă organigramă, dar n-a fost prea grozavă și, ulterior, s-a țesut o alta care a intrat în vigoare prin februarie 2024. Și surpriză! RAR-ul condus acum de Mihai Alecu „Pufu” are 1.537 de funcții de execuție și 120 de funcții de conducere.
Adică, un șef la 12 angajați. Astfel, de la cinci directori, RAR-ul are azi un director general și, atenție, vreo 23 de directori, dar și o mulțime de șefi de departamente și compartimente. Însă, mulți dintre șefii și șefuleții de azi de la RAR provin de la Bertoni Construct SRL Popești-Leordeni, fiind teleportați de către Iulian Dumitrescu „Lamborghini”.
organigramaPoate, totuși, echipa de la Corpul de control al premierului Marcel Ciolacu, aflată de câteva luni la RAR, va scana și aceste angajări cu dedicație care nu se puteau face fără acordul sforarului șef Bogdan Mîndrescu.