Noua rețea fast-food care vine în România, subiect al ședinței de Guvern
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/04/23b3a-16757774051742-1920.jpg)
România se pregătește să primească un nou jucător important pe piața fast-food-ului. Premierul Marcel Ciolacu a anunțat miercuri, în cadrul ședinței de Guvern, că celebrul lanț american Wendy’s va deschide primul său restaurant în România imediat după Paște.
„Gigantul Wendy’s, al treilea lanț de fast-food din lume, își deschide prima unitate pe piața românească, imediat după Paște”, a declarat Marcel Ciolacu. El a evidențiat faptul că aceasta este doar una dintre veștile pozitive privind atragerea de investiții americane în România.
Americanii investesc și în componente electromagnetice
Anunțul vine la doar o zi după întâlnirea premierului cu o delegație a Congresului Statelor Unite, acolo unde s-a discutat despre consolidarea relațiilor economice și extinderea prezenței companiilor americane în România.
Pe lângă intrarea Wendy’s pe piață, Marcel Ciolacu a mai anunțat o altă investiție americană importantă: preluarea fabricii Kendrion din Sibiu — specializată în producerea de sisteme și componente electromagnetice — de către un fond de investiții din Statele Unite.
„Alt semnal important este legat de întâlnirea de ieri, cu delegația de congresmeni americani, cu care am discutat și despre noi investiții ale companiilor din Statele Unite în țara noastră. Avem două exemple chiar zilele acestea”, a afirmat șeful Executivului.
Concurență serioasă pentru McDonald’s, KFC și Burger King
Wendy’s este al treilea cel mai mare lanț de restaurante fast-food din lume, după McDonald’s și Burger King. Fondat în 1969 în Ohio, SUA, brandul este recunoscut la nivel global pentru burgerii săi proaspeți, meniurile consistente și abordarea orientată spre calitate. Are mii de locații în întreaga lume, iar extinderea în România este văzută de analiști ca un semn al încrederii investitorilor americani în potențialul pieței locale.Deschiderea primului Wendy’s în România ar putea intensifica concurența pe segmentul fast-food, dominat în prezent de branduri precum McDonald’s, KFC și Burger King.