Nu aveam destui ,,tocători” de salarii, în supermarket. Încă un retailer apare în România.

Publicat: 23 iun. 2024, 22:07, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Nu aveam destui ,,tocători” de salarii, în supermarket. Încă un retailer apare în România.

Un nou mare retailer european de bunuri alimentare a simțit că pe piața de retail din România mai este mult loc pentru profit. Așa că a planificat o expansiune rapidă, în încercarea de a concura cu retaileri de aceeași anvergură, ca Mega Image, Profi, LaDoiPași, magazine de proximitate.

Grupul polonez Zabka (broscuța), un gigant care pe piaţa-mamă are peste 10.000 de magazine, a deschis recent primele unităţi de pe plan local, iar planul vizează o expansiune accelerată.

În Polonia, Zabka are afaceri de 5 miliarde de euro anual. În România, funcționează, deja, cinci unităţi, iar alte şase sunt în curs de amenajare.

“Pentru noi, România este prima piaţă internaţională pe care pătrundem. În Polonia, avem 10.500 de magazine şi deschidem, în medie, alte trei magazine pe zi. În România, momentan avem cinci unităţi, dar ne extindem. Vrem să ne dezvoltăm cu aceeaşi viteză ca în Polonia şi ţinând cont de mărimea pieţei, putem face asta. Înainte de toate însă, trebuie să înţelegem consumatorul pentru a ne putea adapta business-ul. Acum încă învăţăm”, spune Anna Grabowska, CEO al Zabka International şi vice-preşedinte şi membru în boardul grupului.

Zabka, o companie cu o istorie de circa 25 de ani, este unul dintre cei mai puternici retaileri din Polonia, având 3,6 milioane de clienţi pe zi.

Circa 17 milioane de polonezi (aproape jumătate din populaţie) au un Zabka la mai puţin de 500 de metri de locul unde locuiesc, spune Anna Grabowska. Ea adaugă că în continuare mai e loc de expansiune în Polonia pentru grupul ce are în spate fondul american de investiţii CVC.

Retailerul a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG.

Tranzacția a primit deja acordul Consiliului Concurenţei.

Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii, până la afaceri de peste 650 milioane lei, în 2023.