Nu turiștii sunt vinovați: Ce îi lipsește României în industria ospitalității
În opinia Corinei Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România ( FPIOR), nu turiştii sunt vinovaţi pentru faptul că au scăzut rezervările în România. De asemenea, potrivit aceleiași surse, nu sunt de vină nici tarifele pentru camerele de hotel. Atunci cine sau ce e de vină?
După cum evidențiază Corina Martin, bugetul zero pentru promovare, faptul că încă lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii şi educaţia de destinaţie receptoare, acestea sunt „lucrurile vinovate”. .
“În jur de 120.000 turişti pe Litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la tur-operatori, toate destinaţiile din bazinul Marii Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de Litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mică”, a scris Corina Martin pe pagina sa de Facebook.
“Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei Campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – ministerul şi administraţiile locale de pe Litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa). Să nu omitem însă un element esenţial”, a mai punctat Corina Martin.
Ea a mai notat că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Aceste ţări au bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti, inclusiv pe români, care aleg şi trebuie să poată alege “singuri şi liberi unde merg în vacanţă”.
Nimeni nu a cheltuit 1 RON pentru a atrage oamenii în România