O alianță strategică 100 la sută japoneză este în pregătire între procucătorii niponi din industria auto

Publicat: 29 iul. 2024, 15:10, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
O alianță strategică 100 la sută japoneză este în pregătire între procucătorii niponi din industria auto

Producătorii japonezi Mitsubishi Motors, Honda și Nissan își unesc forțele pentru a produce componente pentru vehicule electrice şi inteligenţă artificială în platformele software

Mitsubishi Motors este pe cale să se alăture unei alianţe între Honda Motor şi Nissan Motor, creând o legătură între cei trei producători japonezi de automobile, cu vânzări combinate de peste 8 milioane de vehicule, a anunțat ziarul nipon de afaceri Nikkei, citat de Reuters.

Potrivit planului, Mitsubishi Motors, care este deţinută în proporţie de 34% de Nissan, va colabora cu Honda şi Nissan pentru a finaliza detaliile parteneriatului lor strategic, au precizat reprezentanții Nikkei, adăugând că cele trei companii intenţionează să standardizeze software-ul pentru autovehicule, prin care sunt controlate maşinile.

Informațiile nu au fost confirmate oficial de Mitsubishi Motors și nici de Nissan.

Purtătorii de cuvânt ai Honda au refuzat, de asemenea, să confirme alianța.

Potrivit Reuters, planul vine în momentul în care Nissan, al treilea mare producător auto al Japoniei, a pierdut constant cotă de piaţă pe cele două cele mai mari pieţe ale sale, Statele Unite şi China, care împreună au reprezentat jumătate din vânzările sale globale în anul financiar, încheiat în martie 2024.

Joi, Nissan şi-a redus previziunile anuale, după ce reducerile puternice din SUA au şters aproape complet profitul din primul trimestru.

Mitsubishi Motors face deja parte dintr-o alianţă de lungă durată cu Nissan şi Renault, pe care cei trei producători auto au convenit anul trecut să o restructureze, urmărind un parteneriat redus, dar mai pragmatic şi mai agil.

Colaborarea separată dintre Nissan, Honda şi Mitsubishi Motors ar putea ajuta producătorii de automobile din Japonia să reducă costurile şi să se confrunte cu concurenţa dură pe segmentul vehiculelor electrice, dominată de companii precum BYD din China şi Tesla.

În China, cea mai mare piaţă de automobile din lume, mărcile japoneze erau puternice anterior, dar acum se confruntă cu producătorii auto autohtoni care au crescut rapid producţia şi au cucerit consumatorii cu vehicule la preţ redus şi încărcate cu software.

Presa din Japonia scrie că Mitsubishi Motors se va alătura unei alianțe 100% nipone între Honda Motor și Nissan Motor, dând naștere unui pol industrial cu vânzări combinate de peste opt milioane de vehicule.

Mitsubishi Motors, care este deținut în proporție de 34% de Nissan, va colabora cu cei doi producători japonezi – Honda și Nissan – pentru a finaliza detaliile unui parteneriat strategic, cele trei firme intenționând să standardizeze programele software dedicate mașinilor, scrie presa niponă.

Nissan și Honda au anunțat, încă din luna martie, că iau în considerare un parteneriat strategic care vizează colaborarea în domenii precum producția de componente pentru vehicule electrice sau software și inteligență artificială.

Ca urmare a noilor informații privind potențiala colaborare dintre cei trei producători niponi, acțiunile Mitsubishi Motors au crescut cu peste 6%. De asemenea, acțiunile Nissan și-au majorat valoarea cu 2,4%, iar cele ale Honda cu 2,7%.