O concluzie după deraierea trenului în zona Brașov: Calea ferată este…praf!
Deraierea unui tren, ieri, în zona Brașov, a scos în evidență dezastrul de la calea ferată, dar mai ales modul lamentabil de intervenție într-o asemenea situație.
Trenul internaţional IRN 347 Curtici – Bucureşti Nord s-a oprit, ieri, între staţiile Rupea şi Racoş, după ce un boghiu (cadrul la care sunt montate roțile – n.r.) al celui de-al treilea vagon al trenului a deraiat.
Ulterior, cei aproximativ 200 de călători din trenul IRN 347 au fost preluaţi cu patru autocare până în staţia Braşov, de unde au plecat spre Bucureşti cu alte trenuri care au circulat pe relaţia Braşov- Bucureşti Nord.
Întreținerea căii ferate este în…aer
Dar, ceea ce nu s-a spus este faptul că în acea zonă unde a derait trenul se circulă pe un singur fir, pentru că se lucrează de mult timp la refacerea celui de al doilea fir de cale ferată. Modul cum s-a intervenit pentru repunerea pe șine a trenului, dar și felul în care arăta calea ferată în acea zonă, este de domeniul epocii de piatră, ca-n filmele cu Fred și Barney.
Imaginea prin care un ceferist cu un ciocan în mână vine, se uită la trenul deraiat și pleacă liniștit printre șinele de cale ferată este extrem de sugestivă și demonstrează haosul care domnește în sistemul feroviar din România. Faptul că trenul a derait pentru că traversele erau putrede scoate în evidență că întreținerea căilor ferate este în …aer, iar calea ferată este praf!