O navă care transporta minereu pentru Combinatul Siderurgic a eșuat pe Canalul Sulina
O navă încărcată cu minereu de fier a eșuat marți pe Canalul Sulina, în zona localității Partizani, adică în zona în care în 1991 a eșuat nava „Rostock”, a cărei epavă a restricționat navigația pe Canalul Sulina până în 2005, când s-a reușit scoaterea la suprafață a epavei.
Nava mineralier „Leon 1”, sub pavilion Togo, care venea din Turcia și era încărcată cu 5.000 de tone de minereu de fier pentru Combinatul Siderurgic „Liberty” de la Galați a eșuat marți, în jurul orei 10.00, pe Canalul Sulina, în zona localității Partizani.
Din cauza abaterii de la direcția de navigație de pe șenalul navigabil, care are adâncimea de 7,25 metri, nava a fost pe punctul de a intra în plin într-un ponton de acostare, acest incident fiind de natură să agraveze urmările accidentului naval. Navigatorii au reușit să evite coliziunea, însă nava a lovit cu prova de malul canalului, fiind pusă „pe uscat” în afara șenalului, într-o zonă cu adâncime redusă.
„Nava maritimă <<Leon 1>>, sub pavilion Togo, încărcată cu 5.000 de tone de minereu de fier a eșuat în timp ce naviga pe canalul Sulina și se deplasa în amonte spre Portul Galați. A eșuat la malul drept al Canalului Sulina, la mila 31+700. Nu au fost semnalate victime, nici poluare, iar semnalizarea navigației nu a fost afectată”, a declarat Petrică Rade, purtătorul de cuvânt al Căpităniei Zonale Tulcea.
Inițial, nava a încercat, dezeșuarea, adică ieșirea de pe uscat, prin mijloace proprii, însă această manevră nu a reușit. În ajutorul echipajului au venit reprezentanții autorităților de navigație și la ora 12 și 28 de minute nava „Leon 1” a fost scoasă de pe uscat cu ajutorul părții române.
Nava, blocată la Tulcea
Potrivit Căpităniei Zonale Tulcea, la ora 13 și 40 de minute mineralierul și-a continuat marșul amonte, spre Tulcea, cu propriile echipamente de propulsie, dar cu asistența remorcherului „Farul” de la Administrația Fluvială a Dunării de Jos din Galați.
Nava a fost oprită în Portul Tulcea pentru ca, potrivit regulilor internaționale de navigație, reprezentanții Căpităniei Portului Tulcea să inspecteze nava pentru a constata dacă îndeplinește condițiile tehnice pentru a-și continua deplasarea pe Dunăre, către Portul Mineralier „Romportmet” SA din Galați.
„Mineralierul fost ancorat în rada portului Tulcea, de la mila marină 36, unde a fost reținută de Căpitănia Zonală Tulcea pentru cercetări și inspecții de clasă, respectiv pentru reconfirmarea clasei de navigație, avându-se în vedere această eșuare”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al Căpităniei Zonale Tulcea.