O nouă autostradă va transforma sudul țării. Conexiune directă cu Bulgaria
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că pe 19 decembrie vor fi evaluate ofertele pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului de mare viteză București-Giurgiu.
Această etapă esențială va stabili dacă noua infrastructură va fi construită ca autostradă sau drum expres și va decide conexiunile cu proiecte majore precum Podul Giurgiu-Ruse II.
Importanța proiectului pentru sudul României
Noua cale rutieră va facilita o legătură rapidă și modernă între România și Bulgaria, având un impact semnificativ asupra economiei din sudul țării. Drumul va reduce aglomerația de pe DN 5, care, deși dispune de două benzi pe sens, este frecvent afectat de ambuteiaje și accidente din cauza traficului intens prin localitățile tranzitate.
Contractul pentru studiul de fezabilitate este finanțat din fonduri europene nerambursabile, are o durată de 18 luni, iar câștigătorul licitației va fi anunțat în primul trimestru al anului 2025. Studiul va determina traseul, profilul drumului (autostradă sau drum expres) și modul de integrare cu alte obiective de infrastructură.
Conexiuni strategice cu rețeaua europeană
Proiectul are rolul de a lega sudul țării de rețeaua de autostrăzi din zona Bucureștiului (A0/A1) și de a crea o conexiune facilă cu Bulgaria, unde lucrările la Autostrada Veliko Tărnovo-Ruse sunt în plină desfășurare. Această autostradă bulgară este planificată pentru finalizare în 2028 și va completa coridorul european care leagă România de vestul și sud-estul Europei.
Beneficii majore în contextul aderării la Schengen
Intrarea României în Spațiul Schengen, programată pentru 1 ianuarie 2025, va elimina controalele la frontieră și va reduce semnificativ timpii de așteptare pentru transportatori și șoferi. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că noua infrastructură va optimiza mobilitatea și va sprijini comerțul internațional.
„De la 1 ianuarie 2025, odată cu eliminarea controalelor de frontieră, timpii de așteptare vor fi reduși considerabil, iar România va fi conectată mai eficient la rețeaua de transport europeană”, a declarat Grindeanu.