Obiectivele strategice ale turismului românesc: turiști bogați și sejururi lungi
Guvernul a aprobat, astăzi, Strategia de dezvoltare a turismului 2025 – 2035. Documentul include soluţii pentru transformarea României în destinaţie turistică „bine cunoscută” şi „de înaltă calitate”, care să atragă turiști bogați.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a precizat, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria, că s-a lucrat „foarte mult” de această strategie. Studiile au fost începute încă din anul 2018, în colaborare cu Banca Mondială. În vederea elaborării, a existat şi un dialog cu organizaţiile patronale din domeniu.
Scopul strategiei este ca România să devină o destinaţie turistică „bine cunoscută, de înaltă calitate, pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea patrimoniului său cultural şi natural”.
„Sunt două obiective strategice generale: cel al creşterii ponderii turismului în economie, dar şi sprijinirea creării de locuri de muncă prin dezvoltarea sustenabilă a turismului, cu mai multe obiective specifice, aş spune şi acela de atragere de turiști care au un buget peste medie, de creştere a numărului de nopţi petrecute în România, cu dezvoltarea tuturor tipurilor de turism în România, de la cel care este dat de sezoanele estivale pe litoral, de turismul de iarnă pentru staţiunile de schi, până la cel cultural sau cel de business, inclusiv partea aceasta de turism de eveniment”, a explicat ministrul.
Un alt obiectiv este continuarea ofertei turistice pe litoral inclusiv pe parcursul iernii, pentru organizarea de conferinţe.
„Trebuie să învăţăm şi să ştim mai bine cum să ne prezentăm şi să avem continuitate, de ce nu, pe litoral şi în partea de iarnă, aducând conferinţe, spre exemplu, pe litoralul românesc sau în Bucureşti sau în alte zone ale ţării, inclusiv turismul adaptiv, cel care se referă la persoanele cu dizabilităţi”, a transmis Oprea.
Programul de promovare a turismului va fi axat în continuare asupra unor ţări cu „potenţial”, precum Marea Britanie, Franţa, Germania sau Italia.
„Această strategie permite o ţintire şi mai bună a programului de promovare al turismului. Aşa cum v-am obişnuit anul acesta, să fim foarte bine ţintiţi pe ţările care au potenţial, cum este Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, unde am avut campanii de promovare foarte bune şi s-a văzut acest lucru prin datele Institutului Naţional de Statistică, care au arătat creşteri ale numărului de turiști străini în România din aceste ţări. Lucrul acesta se va întâmpla şi mai bine cu această strategie naţională pentru dezvoltarea turismului. Şi accent, sigur, pe organizaţiile de management al destinaţiei, astfel încât în parteneriat cu antreprenorii din turism să putem să facem o promovare mai bună atât pe intern, cât şi pe extern, a potenţialului fiecărei localităţi”, a indicat ministrul Oprea.
Documentul strategic a fost adoptat şi în contextul în care 27 septembrie este Ziua Mondială a Turismului