Oficialii CNAIR, din nou în vizită pe Centura Capitalei
Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, și adjunctul său, Ovidiu Barbier, au decis ca în fiecare săptămână să viziteze șantierele de pe Centura Bucureștiului pentru a impulsiona activitatea.
Astăzi, șefa Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), Mariana Ioniță, și directorul adjunct Ovidiu Barbier au vizitat atât șantierele celor patru pasaje aflate în lucru, cât și pe cel destinat lărgirii sectorului cuprins între DN2 (Afumați) și A2 (Constanța).
Prima oprire a clor doi oficiali a fost la Pasajul Mogoșoaia. Acolo, Ovidiu Barbier a anunțat că, de la finalul acestei săptămâni, va fi restricționată circulația. Restrângerea la o singură bandă de circulație pe sens va genera timpi de așteptare care variază între 40 și 150 de minute pentru șoferi. Prin urmare, șoferii care vor parcurge Centura actuală a Bucureștiului în zona Mogoșoaia trebuie să se aștepte la blocaje care vor dura cel puțin o lună. Chiar și după acest termen este de așteptat ca zonă să fie dificil de parcurs. Asta până când lucrările la acest pasaj vor fi încheiate.
Al doilea șantier verificat a fost cel pentru lărgirea șoselei de Centură între DN2 și A2. Acesta poate fi numit cu greu un șantier, dat fiind faptul că nu se lucrează aproape nicăieri, iar organizările de șantier lipsesc cu desăvârșire. Așa cum scria Puterea.ro încă de acum câteva zile, deși constructorul a primit autorizația de a începe lucrul încă din primăvară, doar vreo 20 de angajați și două – trei utilaje par a își face de lucru în zona Cernica. În restul segmentului din Centură aflat, teoretic, în lucru, nu se întâmplă nimic. Avertizat de oficialii CNAIR, constructorul Tirrena Scavi a promis că, din octombrie, zona de lucrări va fi un adevărat furnicar. Prin urmare, o altă zonă în care traficul se desfășura dificil va deveni chiar mai greu de parcurs.
Mariana Ioniță și Ovidiu Barbier s-au oprit apoi pe șantierul de la Pasajul Olteniței. Aici constructorul abia își organizează șantierul astfel încât lucrările nu au început. Asta în ciuda faptului că totți cei implicați vorbesc despre importanța acestui pasaj pentru zona de sud a Bucureștiului.
La Pasajul Berceni, grupul de firme Selina din Oradea tocmai a primit ultimul aviz de la CFR pentru a acționa în zona căii ferate și, în consecință, circa 30 de muncitori păreau a lucra cu spor pentru a finaliza lucrările în termenul de 24 de luni stabilit prin contract.
Pe șantierul viitoarei autostrăzi A0 (centura cu profil de autostradă) turcii de la Alsim Alarko pregătesc montarea unei stații de beton absolut necesară lucrărilor și se desfășoară activitățile de organizare a șantierului. Din nefericire, acestea vor fi întârziate de descoperirea unui sit arheologic la degajarea căruia specialiști au început lucrul acum doar trei zile. Conform contractului, lucrarea ar trebui încheiată în 30 de luni.