OpenAI, compania care a creat ChatGPT, și-a anunțat intrarea pe piața motoarelor de căutare prin lansarea ChatGPTSearch – propriul motor de căutare bazat pe AI. Acțiunile Google au scăzut deja cu 1%.
Particularitatea unui astfel de motor de căutare este de a primi răspunsuri rapide și în timp util cu linkuri către surse web relevante pentru care anterior trebuia să apelezi la un motor de căutare. Modelul de căutare este construit pe baza unei versiuni modificate a GPT-4o.
ChatGPT actualizat este capabil să determine singur când este necesar să intrați online în căutarea unui răspuns la întrebarea dvs. Alternativ, puteți activa manual căutarea pe internet făcând clic pe butonul Căutare din stânga câmpului pentru introducerea unui mesaj.
Dacă rezultatele căutării nu vă mulțumesc, puteți pune o întrebare clarificatoare – ChatGPT va continua să caute în rețea, ținând cont de contextul corespondenței. În același timp, știe să caute sursa originală și numai site-uri web originale, ocolind redirecționările și posibilele oferte de phishing.
Accesul la motorul de căutare bazat pe ChatGPT va fi deschis pentru abonații cu plată Plus și Team. În versiunea gratuită a ChatGPT, accesul la căutare va apărea „în câteva luni”.
Căutarea ChatGPT poate fi folosită pe site-ul ChatGPT sau pe cel al motorului de căutare implicit – de exemplu, există deja o extensie pentru Google Chrome.
La începutul acestei săptămâni, OpenAI a anunțat lansarea ChatGPT, un asistent vocal realist pentru aplicațiile desktop macOS și Windows. În cazul acesteia, este dificil să distingem discursul chatbot-ului de un interlocutor real – ChatGPT are o intonație realistă, cu pauze și bâlbâială ocazională.
Până la sfârșitul anului, OpenAI intenționează să lanseze un nou model, Orion. Conform așteptărilor dezvoltatorilor, acest model ar trebui să atingă nivelul de inteligență artificială generală (AGI). Comunicarea cu o astfel de IA va semăna cu comunicarea cu o persoană vie.