Operațiune rusă de manipulare: Detalii șocante despre campania de influențare în Europa și rolul cuvântului ”fals”

Publicat: 06 sept. 2024, 12:01, de Autor: Andrei Ceausescu, în Internațional , ? cititori
Operațiune rusă de manipulare: Detalii șocante despre campania de influențare în Europa și rolul cuvântului ”fals”

Autoritățile din Statele Unite au pus sub acuzare, miercuri, doi cetățeni ruși și au confiscat peste 30 de domenii de internet implicate într-o amplă campanie de influențare a alegerilor americane, potrivit POLITICO. Totuși, detaliile recent dezvăluite de FBI arată că această operațiune este doar o parte a unui plan mai vast de manipulare a opiniei publice în Europa.

Documentele prezentate de FBI în instanță oferă o imagine detaliată a unei campanii rusești destinate să influențeze nu doar alegerile din Statele Unite, ci și pe cele din Germania, Franța, Italia și Marea Britanie. Campania are ca scop principal subminarea sprijinului european pentru Ucraina și crearea de tensiuni între țările occidentale.

Într-un memoriu interceptat al agenției ruse „Social Design Agency”, agenția de informații americane descrie planurile de manipulare a alegătorilor americani prin postări și comentarii pe rețelele sociale, concepute să evite filtrele de verificare a informațiilor. Documentele indică faptul că agenția acționează la ordinele șefului de cabinet al președintelui rus Vladimir Putin. Conform agenției, scopul campaniei este de a genera reacții raționale și emoționale negative față de politica americană și de a submina sprijinul pentru Ucraina.

Operațiunile psihologice ale Rusiei includ utilizarea de „domenii-fantomă” pentru răspândirea de știri false care imită publicații de renume, cum ar fi Reuters, Der Spiegel și Le Monde. Aceste site-uri false sunt finanțate cu criptomonede precum bitcoin. În Germania, agenția rusă a identificat vulnerabilități din cauza dependenței economice a țării de resursele rusești, țintind astfel discreditarea SUA, Marea Britanie și NATO, și încercând să convingă germanii să conteste sancțiunile impuse Rusiei.

Un document al „Social Design Agency” menționează o operațiune denumită „Incitarea la conflicte internaționale”, care vizează Franța și Germania cu scopul de a amplifica tensiunile interne și de a crea artificial conflicte prin articole false și informații fabricate. Aceste strategii includ răspândirea de narațiuni false prin intermediul influencerilor și postarea de comentarii pe rețelele sociale pentru a destabiliza societățile vizate.