Orange, coșmar birocratic: clienți plătitori pentru servicii nefolosite și un labirint de mesaje contradictorii

Publicat: 06 sept. 2024, 07:10, de Cristian Matache, în Dezvăluiri , ? cititori
Orange, coșmar birocratic: clienți plătitori pentru servicii nefolosite și un labirint de mesaje contradictorii

 În ultimii ani, tot mai mulți clienți ai companiei Orange România au început să-și exprime nemulțumirile pe diverse platforme online, reclamând probleme legate de semnalul telefonic și de calitatea serviciilor oferite.

Această situație a generat un val de frustrare în rândul consumatorilor, care acuză operatorul de telecomunicații de practici netransparente și gestionare ineficientă a relațiilor cu clienții. Ziarul Puterea a relatat în câteva rânduri aceste probleme, subliniind nemulțumirile clienților. Cazurile raportate de aceștia scot la iveală o serie de dificultăți birocratice și lipsă de comunicare eficientă din partea companiei.

Spre exemplu, Laura Niculescu din Giurgiu a avut o experiență frustrantă cu Orange România, după ce a fost transferată automat de la Telekom, fără să semneze un nou contract. Deși nu a folosit niciodată serviciul Wi-Fi achiziționat, a continuat să plătească facturile. Când a încercat să închidă contractul și să returneze routerul, s-a confruntat cu probleme birocratice: mai multe drumuri la magazin, sisteme nefuncționale, mesaje contradictorii din partea companiei și dificultăți în contactarea unui operator uman. În final, a decis să facă o plângere la A.N.P.C.

Redăm mai jos ”pățania” Laurei:

  • ”Am ales online o opțiune Wi-Fi la Telekom, acum niște ani.
  • M-am trezit apoi client Orange (se pare că au vândut firma, sau așa ceva, iar Orange fiind firma de la care am fugit la scurt timp de la înființarea ei).
  • Am acceptat majorarea unilaterală a prețurilor deoarece știam că nu am semnat niciun contract cu ei, dar și pentru că nu aveam cu cine discuta: există un singur magazin în Giurgiu unde abia au timp de tine, angajatele nu rezistă mai mult de 3 luni și evident nu le interesează – ele recomandă să suni la firmă, iar eu nu am avut niciodată contact cu această firmă, fiind semnatara unui contract cu Telekom.
  • Important: serviciul nu a fost niciodată folosit, deoarece a fost achiziționat pentru un spațiu unde speram că putem fugi în pandemie – dacă cineva din familie făcea COVID (Dumnezeu ne-a ajutat și am scăpat fără acest virus).
  • Am decis să închei plata deoarece erau peste 70 lei dați aiurea și am fost la magazinul firmei: au făcut o notiță și m-au învățat că primesc un telefon și se stabilește ceva pentru preluarea ruterului – ceea ce nu s-a întâmplat.
  • Am făcut 3 drumuri la magazin în zile diferite și nu am putut preda ruterul deoarece nu le mergea ceva în sistem (după ce am primit un mesaj în care eram somată să predau ”echipamentul” în 7 zile) și nu puteau emite un proces-verbal de recepție. M-au sfătuit să sun la nr 0374300300 – unde m-am chinuit jumătate de oră să scap de IA și să prind un operator uman: acesta și-a exprimat mirarea că nu există în sistem probleme la Giurgiu, dar mi-a înțeles dorința de a finaliza cu ei și m-a sunat înapoi pentru a-mi sugera să ajung în altă localitate să predau ruterul! I-am spus că avem niște probleme medicale majore pe cap și nici măcar timp de ei nu am, iar acesta a spus că a programat un curier să ridice aparatul. (De altfel, au pretins că au trimis mesaj sau curier – n-am reținut detaliile – de Sfânta Maria!!! Serios? În condițiile în care posesoarea acelui telefon, Maria, a primit numai mesaje de felicitare, ei sau curierii au lucrat de Sfânta Maria?!).
  • După tot acest circ, azi am primit un mesaj: „…(…) cererea de reziliere a fost înaintată fără a fi necesar să mai predați echipamentul.”
  • Imediat, a urmat mesajul: „Din păcate, nu am recepționat echipamentele… trebuie să returnezi.”
  • Imediat, în aceleași 41 de minute, mesajul: „Îți confirmăm recepționarea integrală a echipamentelor.”

Dacă dvs. mai înțelegeți ceva…

Noi l-am păzit toată noaptea pe tata, care la 5 dimineața a plecat spre București la spital, după ce luna trecută a suferit 2 operații la interval de 2 săptămâni. Eu chiar le-am menționat în mod repetat și fetelor angajate de la magazinul Orange din Giurgiu și operatorului telefonic, că nu mai am timp, răbdare și posibilitate să stau după ei!!! De altfel, le-am dat și mail și i-am anunțat că gata, am făcut tot ceea ce puteam, acum e rândul meu să îi notific că au 7 zile să-și ia cumva ruterul. M-am trezit cu răspuns că nu mă pot identifica: le-am dat numele și orașul. Nu, era prea greu, a trebuit să caut SMS-uri cu codul lor de abonat!!! În condițiile în care sunt singura lor „abonată” din Giurgiu cu acest nume – că am verificat la firmă!

Săptămâna viitoare sper să am timp și răbdare să le fac reclamație la A.N.P.C.”