Orange România a fost amendat cu 150.000 de lei de către ANPC
ANPC a sancționat Orange România cu amenzi contravenționale în valoare de 150.000 lei și a recomandat încetarea practicilor comerciale înșelătoare.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023″, se menţionează într-un comunicat al autorităţii.
Conform informațiilor furnizate, în timpul acțiunii au fost identificate următoarele încălcări ale legislației în vigoare:
- Promovarea publică a prețurilor fără a include toate taxele, contrar dispozițiilor legale în vigoare.
- Comercializarea unor accesorii în rate egale, fără avans, unde s-au constatat discrepanțe între prețul promovat și cel calculat conform scadențarului de rate.
- Rezervarea dreptului de către operatorul economic de a limita consumul de Servicii de Date în Roaming SEE, în conformitate cu articolul 4 din Regulamentul nr. 2016/2286. După depășirea acestei limite, operatorul poate aplica o suprataxă, fără a informa consumatorii cu privire la prevederile menționate în regulament (absența menționării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situații, având în vedere că, în cazul în care consumatorul nu dispune de acces la internet sau nu poate utiliza un calculator, acesta nu cunoaște documentele necesare pentru a le prezenta).
- Soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay într-un termen de 1.440 de ore, depășind astfel termenul legal de 30 de zile pentru investigarea reclamațiilor.