Până când va fi în vigoare plafonarea prețurilor la produsele alimentare
Ministrul Agriculturii anunță că măsura plafonării adaosului comercial pentru alimentele de bază va fi prelungită cu trei luni.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Barbu a avut întâlniri de lucru cu reprezentanţii procesatorilor şi comercianţilor, pentru a discuta modalităţile de prelungire a plafonării adaosului comercial pentru alimentele de bază, precum şi extinderea listei de produse pentru care va fi practicat un adaos comercial limitat pe lanţul de procesare-distribuţie-comercializare.
”Ne dorim, în continuare, prelungirea acestei măsuri care a avut efectele aşteptate, anume de stopare a creşterii preţurilor alimentelor. Am convenit cu procesatorii şi comercianţii prelungirea măsurii pentru o perioadă de trei luni, până la sfârşitul lunii ianuarie 2024, ţinând cont şi de faptul că vin sărbătorile de iarnă. În aceeaşi măsură, de comun acord cu procesatorii şi comercianţii, vom extinde şi lista de produse care vor beneficia de adaos comercial limitat. Este vorba despre alimente care sunt folosite de români în prepararea produselor pentru masa de sărbători şi nu numai, precum: orezul, bulionul, margarina, smântâna, drojdia, cozonacul, varza murată sau usturoiul”, a precizat ministrul Agriculturii.
Propunerile făcute de Florin Barbu au fost agreate de procesatori şi comercianţi, urmând ca acestea să facă obiectul unui proiect de act normativ, care va urma circuitul de legiferare, respectiv punerea în transparenţă, avizare şi adoptare.
Ordonanţa de Urgenţă nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare a intrat în vigoare pe 1 august 2023. Actul normativ vizează limitarea, pentru o perioadă de trei luni, a adaosurilor comerciale practicate în procesarea şi comercializarea unor produse alimentare esenţiale, cu scopul scăderii preţurilor pentru aceste categorii de produse şi, implicit, cu scopul creşterii puterii de cumpărare a populaţiei.