Parcare de tip ”Park & Ride” la stația de metrou Republica. Câte locuri va avea

Publicat: 30 mai 2024, 14:23, de Cristina Cohuț, în ECONOMIE , ? cititori
Parcare de tip ”Park & Ride” la stația de metrou Republica. Câte locuri va avea
Sursa foto: parklio.com

Primăria Sectorului 3 intenționează să construiască o parcare tip park & ride în apropierea stației de metrou Republica. Mai exact, administrația condusă de Robert Negoiță dorește să o construiască exact pe Șoseaua Dudești-Pantelimon nr. 3.

Pentru a realiza acest proiect, autoritățile locale trebuie să demoleze o piață existentă. Astfel, Primăria Sectorului 3 a cerut Consiliului General al Municipiului București modificarea destinației acestui teren, notează Buletin de București.

Potrivit sursei citate, primăria își susține propunerea prin necesitatea unei infrastructuri corespunzătoare, dat fiind contextul dezvoltării imobiliare accentuate în zona de est a Bucureștiului, în special în zona Republica. Parcarea deservește atât rezidenților din zona Republica, cât și călătorilor care tranzitează orașul și preferă alte mijloace de transport în afara mașinii personale.

De asemenea, proiectul de hotărâre menționează că Primăria Sectorului 3 a emis deja certificatul de urbanism pentru această inițiativă.

Proiectul „Punct intermodal Republica”, cu facilități mixte de parcare auto și spații tehnice și comerciale, este estimat să coste 573 de milioane de lei și va oferi un total de 2.600 de locuri de parcare.

Parcările de tip park & ride (în traducere, ”parchează și mergi”) au ca obiectiv principal restricționarea numărului de mașini din oraș, atât pentru a reduce aglomerația, cât și pentru a reduce poluarea într-o capitală în care traficul contribuie cu 58% din emisiile de noxe.

Practic, locuitorii din satele și comunele din vecinătatea Bucureștiului au posibilitatea să-și lase vehiculele la unul dintre punctele de intrare în oraș și să-și continue călătoria folosind transportul în comun până la destinația finală.

Parcările de tip park & ride reprezintă un element crucial al strategiilor și politicilor de mobilitate urbană durabilă, mai ales în orașele mari precum București. Astfel, se urmărește decongestionarea traficului și reducerea impactului emisiilor poluante asupra mediului.

În plus, se poate lua în considerare și extinderea rețelei de parcări de tip park & ride către periferiile orașului, pentru a acoperi o varietate mai largă de destinații și pentru a facilita accesul călătorilor din toate cartierele orașului.