Pariul de 2,2 miliarde de dolari pe care îl face IKEA în SUA! ”Vedem oportunități nesfârșite”
Proprietarul suedez al magazinelor IKEA, Ingka Group, va cheltui 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) pentru extinderea în Statele Unite în următorii trei ani, cea mai mare investiţie a sa într-o singură ţară, într-un pariu de a câştiga clienţi americani, în timp ce ca alţi comercianţii cu amănuntul mari îşi închid magazinele.
IKEA, care şi-a deschis primul magazin din SUA în 1985, lângă Philadelphia, încearcă să câştige cote de piaţă în SUA, deoarece consumatorii cu bani mai puţini caută produse mai accesibile.
„SUA este una dintre cele mai importante piețe ale noastre și vedem oportunități nesfârșite de a crește acolo și de a ne apropia de mulți americani cu produse și servicii la prețuri accesibile”, a declarat Tolga Öncü, șeful IKEA Retail, Ingka Group. „Mai mult decât oricând, dorim să creștem densitatea prezenței noastre în SUA, să ne creștem capacitățile de realizare și să facem oferta noastră și mai relevantă pentru nevoile și visele clienților locali.”
În prima fază de creștere, Ingka intenţionează să deschidă opt noi magazine mari IKEA şi nouă magazine mai mici, precum şi să modernizeze magazinele existente în SUA, care sunt a doua cea mai mare piaţă a IKEA după vânzări, după Germania.
În ultimul an, IKEA US a deschis 15 locații de preluare a clienților și două puncte de planificare și comandă pentru a face IKEA mai accesibilă pentru clienți. De asemenea, compania a anunțat noi locații în San Francisco, CA și Arlington, VA în această vară.
„Știm că clienții din SUA au o dorință puternică pentru mai multe moduri de a cumpăra și de a experimenta IKEA, iar acest plan de creștere ne va permite să răspundem acestei nevoi”, a declarat Javier Quiñones, CEO și Chief Sustainability Officer, IKEA SUA. „Ne angajăm să continuăm să creștem pe această piață cu miile noștri de colegi și milioane de clienți care apelează la IKEA pentru inspirație și soluții pentru amenajarea casei la un preț accesibil.Prioritatea noastră este să devenim mai accesibili, rămânând în același timp cât mai accesibili posibil pentru mulți oameni, care este deosebit de importantă având în vedere creșterea costului vieții.”
Pe măsură ce consumatorii cheltuie mai puţin, comercianţii cu amănuntul Walmart şi retailerul online de mobilă Wayfair elimină locuri de muncă şi închid magazine, creând o oportunitate pentru IKEA de a cumpăra mai ieftin spaţii de magazine şi depozite.
Extinderea IKEA va crea 2.000 de locuri de muncă, a spus Ingka.