Patronatul IMM-urilor a lansat „Memorandumul” adresat viitoarei Comisii Europene
La Galați a fost lansat „Memorandumul Mediului de Afaceri pentru alegerile europarlamentare 2024”, care cuprinde un set de propuneri pentru elaborarea politicilor publice adoptate la nivelul Uniunii Europene și care au impact în activitatea companiilor.
Dacă în campania pentru alegerile pentru Parlamentul European de pe 9 iunie lipsesc aproape în totalitate propunerile de programe, proiecte și măsuri ale viitorilor reprezentanți ai României în Parlamentul European, toate partidele mizând pe scrutinul pentru alegerile primarilor și șefilor de consilii județene, care va avea la aceeași dată, un semnal important vine economia liberă, de la patronatele IMM-urilor, care solicită viitoarei Comisii Europene mai multă predictibilitate în emiterea cadrului legal care are impact asupra IMM-urilor.
Patronatele din cadrul Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) au lansat, la Galați, „Memorandumul Mediului de Afaceri pentru alegerile europarlamentare 2024”, o inițiativă care este adoptată de patronatele din mai multe state ale Uniunii Europene, adresând viitoarelor structuri de la Bruxelles, dar în primul rând viitoarei Comisii Europene, un set de propuneri pentru elaborarea politicilor publice cu impact în activitatea companiilor.
Principala solicitare prevede că „fiecare reglementare trebuie supusă Testului IMM privind impactul economic”.
„Acest Memorandum face parte dintr-o campanie desfășurată în toate țările europene prin care solicităm viitorilor europarlamentari și viitoarei Comisii Europene să abordeze cu atenție politicile în domeniul IMM-urilor și să aplice acel principiu de a ”gândi mai întâi la scară mică”, în sensul că fiecare reglementare trebuie supusă Testului IMM privind impactul economic. Este necesară o astfel de abordare pentru că reglementările au un anumit tip de impact asupra companiilor mari și un alt impact asupra companiilor mici”, a precizat Florin Jianu, președintele CNIPMMR.
Susținerea mediului de afaceri la nivelul UE ar trebui să se bazeze pe patru piloni principali:
- stabilirea și predictibilitatea cadrului legal pentru IMM-uri;
- crearea unui ecosistem de afaceri capabil să facă față provocărilor generate de digitalizare, tranziția către o economie verde și competiția la nivel global;
- resurse umane calificate și cu competențe digitale – salariați și manageri de IMM-uri;
- finanțarea inițiativelor antreprenoriale.