Patru autostrăzi și trei drumuri expres trec de la CNAIR la CNIR

Publicat: 28 mart. 2024, 15:19, de Cristian Matache, în ESENȚIAL , ? cititori
Patru autostrăzi și trei drumuri expres trec de la CNAIR la CNIR

Ministrul Sorin Grindeanu susține că transferul unor proiecte de șosele rapide de la CNAIR la CNIR a fost posibil doar după operaționalizarea acesteia din urmă.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat un ordin prin care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia mai multe proiecte de infrastructură rutieră de la Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR S.A.).

Printre proiectele semnificative preluate se numără:

– Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin)

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni

– Autostrada Bacău – Brașov

– Autostrada Ploiești – Brașov

– Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

– Drumul Expres Focșani – Brăila

– Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu

Ministrul Grindeanu a subliniat că transferul acestor proiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a unui Director Economic-Financiar. Acest pas strategic vine în contextul eforturilor guvernului pentru accelerarea dezvoltării infrastructurii rutiere din țară.

Preluarea proiectelor va fi realizată în baza unui protocol încheiat între cele două companii, garantând o continuare eficientă și coordonată a lucrărilor de construcție și modernizare a drumurilor și autostrăzilor din România. Ministrul Grindeanu a subliniat importanța acestor investiții pentru îmbunătățirea conectivității și stimularea dezvoltării regionale.

Această mișcare strategică marchează un pas important în direcția consolidării și extinderii rețelei de infrastructură rutieră din România și confirmă angajamentul Guvernului de a investi în modernizarea și dezvoltarea durabilă a țării.

Gabriel Budescu este noul director al CNIR


Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) are, începând de luni, 25 martie, un nou director general, în persoane inginerului Gabriel Budescu. Acesta vine la conducerea societății, deținută de Ministerul Transporturilor, cu mandatul de a prelua proiectele de autostrăzi de la CNAIR. Budescu a fost până în prezent director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNIAR).

Operaționalizarea CNIR, un proiect inițiat încă din timpul Guvernării Dacian Cioloș (2015), reprezintă un punct de referință în cadrul PNRR. Conform planului, în decursul a trei ani, proiectele de investiții de la CNAIR urmează să fie transferate la CNIR, însă decizia finală se va lua prin Ordin al Ministrului Transporturilor.

Deși CNIR încă nu dispune de un buget aprobat, acest lucru împiedică finalizarea angajărilor pentru aproximativ 40 de specialiști.

În ultimele 12 luni, Compania pentru Investiții Rutiere a fost condusă interimar de inginerul Cătălin Urtoi. Mandatul său nu a fost prelungit. Urtoi a adus acuzații la adresa șefului CNAIR, liberalul Cristian Pistol, și a directorului tehnic Budescu, susținând că aceștia ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km).