Patru magazine Lidl din Galați, Botoșani și Giurgiu, închise 6 luni de Protecția Consumatorului
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a aplicat SC Lidl Discount SRL amenzi în valoare 7,5 milioane lei și a propus închiderea temporară, pentru 6 luni, a patru unităţi din Galați (2), Botoşani şi Giurgiu.
Comisarii ANPC au verificat 295 de magazine „Lidl” din întreaga ţară și în urma neregulilor constatate au aplicat 113 avertismente și 757 de amenzi, în valoare de totală de 7,5 milioane lei.
Echipele de control ale „Protecției Consumatorului” au dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei, şi oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 de puncte de lucru.
A mai fost propusă şi închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni pentru patru magazine, două din Galați și câte un magazin din Botoşani şi Giurgiu.
La Galați au fost închise magazinele „Lidl” situat în Micro 18, pe strada Oltului nr. 3 și cel situat pe strada Nicolae Mantu nr. 67, din Micro 14, aflat în apropierea șoselei de centură. La cele două magazine au fost constatate abateri repetate la menținerea condițiilor elementare de igienă.
Clienții „Lidl” din Galați vor putea să își facă cumpărăturile la magazinele de la „Intersecția fără rost” și de pe strada Oțelarilor, din cartierul Dunărea.
Comisarii ANPC au mai propus închiderea pentru o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru ale SC Lidl Discount SRL din Regiunea Bucureşti-Ilfov, precum şi emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unităţi comerciale.
Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a mai fost aplicată și unor puncte de lucru situate în judeţele Ilfov, Bihor, Maramureş, Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Arad, Constanţa, Tulcea şi municipiul Bucureşti.
Neregulile constatate: „ciupitul la cântar”, nerespectarea promoțiilor producătorilor, fructele depreciate, lipsa igienei
Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control se află comercializarea unor produse alimentare cu diferenţe de gramaj faţă de cel menţionat pe ambalaj.
„Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul. Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte al ANPC.
Altă neregulă constatată a fost nerespectarea regimului promoţiilor, respectiv comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menţionată şi reducerea corespunzătoare pe pachet de care ar fi trebuit să beneficieze clienții „Lidl”.
Tot la capitolul „Promoții”, a mai fost constatată lipsa produsului de referinţă la raft pentru a rezulta avantajul specific al preţului pachetului promoţional și lipsa menţiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri.
Pe lista întocmită în urma controalelor se mai află folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheaţă, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj, comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menţionată „calitatea I”.
Au mai fost constatate comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită, condiţii de depozitare şi igienă necorespunzătoare, cu reziduuri şi rugină, surplus de gheaţă, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spaţiul destinat în temperatura neconformă etc.