Pe ce drumuri de mare viteză se va putea circula neîntrerupt până la finele anului. Sunt peste 1.500 de kilometri!

Publicat: 23 ian. 2025, 18:44, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Pe ce drumuri de mare viteză se va putea circula neîntrerupt până la finele anului. Sunt peste 1.500 de kilometri!
Pe ce drumuri de mare viteză se va putea circula neîntrerupt până la finele anului. Sunt peste 1.500 de kilometri!

Se anunță un an istoric pentru infrastructura rutieră din România, fiind preconizată o unire a regiunilor Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă și drum expres. În total, ar fi vorba de peste 1.500 km de drum de mare viteză pe care se va circula neîntrerupt, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu. În 2025 sunt anunțate și alte premiere!

Pe ce drumuri de mare viteză se va putea circula neîntrerupt până la finele anului 2025. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu, vorbește, într-o postare pe Facebook, de „Mica Unire prin infrastructură rutieră“, cu referire la cei 166 de ani de la Unirea Principatelor Române care se sărbătoresc vineri, 24 ianuarie.

„În anul 2025, vom realiza Mica Unire prin infrastructură rutieră, ceea ce înseamnă că vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, putând să circulăm neîntrerupt pe drum de mare viteză, cel puțin, pe axele:

  • Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km);
  • Constanta – București – Pitesti – Craiova (475 km);
  • Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)“, a anunțat Scrioșteanu.

Pe ce drumuri de mare viteză se va putea circula neîntrerupt până la finele anului. Care vor fi premierele

Potrivit oficialului de la Transporturi, tot în 2025 vom avea parte de mai multe premiere pentru infrastructura rutieră a României, printre care:

  1. Vom avea 𝟰 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗶̂𝗻 𝗮𝗰𝗲𝗹𝗮𝘀̦𝗶 𝘁𝗶𝗺𝗽 𝗶̂𝗻 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲: tunelul Poiana pe Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, două tuneluri pe lotul Margina – Holdea (lotul urșilor) A1 și Tunelul Curtea de Argeș, cu cele 2 fire, Daniela și Alina, aferent Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1;
  2. Vom atinge pragul de 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮̆ și drum expres 𝗰𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝗿𝗶;
  3. Vom finaliza şi da în trafic in jur de 𝟮𝟱𝟬 𝗸𝗺 autostradă și drum expres;
  4. După ce în 2023 am depășit borna de 1000 km în trafic, anul acesta 𝘃𝗼𝗺 𝗱𝗲𝗽𝗮̆𝘀̦𝗶 𝗯𝗼𝗿𝗻𝗮 𝗱𝗲 𝟭𝟱𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗮𝘁̦𝗶 𝗶̂𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰;
  5. Vom avea 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁̦𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮̆𝗿𝗶 𝗽𝗲 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗮̆ 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 (A8) de la un capăt la celălalt;
  6. Începem construirea 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿, 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 din ultimii peste 50 ani, 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮̆ (𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 Ro-𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 Md);
  7. Începem lucrările la 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗹𝘂𝗻𝗴 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 de pe Autostrada Sibiu – Pitești (A1), respectiv Tunelul Poiana în lungime de 1,8 km aflat pe Secțiunea 3;
  8. Va avea loc 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝗽𝘂𝗻𝗴𝗲𝗿𝗲 𝗮 𝗖𝗮𝗿𝗽𝗮𝘁̦𝗶𝗹𝗼𝗿 prin Tunelului Curtea de Argeș, pe ambele sensuri de circulație, respectiv Sibiu – Pitești și invers (Daniela și Alina).

„2024 a fost un an record, reușind să atingem 200 km de autostradă și drum expres dați în trafic, dar și pentru 2025 avem perspective istorice prin darea în trafic a mai multor secțiuni de autostradă, din mai multe zone din țară (Autostrada Transilvania A3, Autostrada Sibiu – Pitești A1, Autostrada Moldovei A7, Autostrada Bucureștiului A0, ş.a.), însumând 250 km“, a precizat Ionel Irinel Scrioșteanu.

Ce autostrăzi sunt vizate pentru lansarea licitațiilor

Potrivit acestuia, există contracte de execuție lucrări pentru încă peste 600 km de autostradă şi drum expres, licitații în curs pentru încă circa 700 km de drumuri de mare viteză și „vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză, printre care:

  • București – Alexandria
  • A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni
  • Suceava – Siret
  • Suceava – Botoșani
  • Baia Mare – Satu Mare
  • București – Alexandria
  • Brăila – Tulcea
  • Făgăraș – Brașov
  • legătură A1 – Mioveni
  • legătură A0 – Aeroport Otopeni
  • drumuri radiale în regiunea metropolitană București – Ilfov

Ca şi până acum, continuăm să sprijinim toți antreprenorii parteneri cu care avem contracte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, și nu numai“, a conchis oficialul de la Transporturi.

Citește și: Un antreprenor român renumit își face debutul în construcția de autostrăzi!