Pe cine dă vina Nicușor Dan pentru eșecul proiectului ”trenul metropolitan”
În campania electorală trecută, Nicușor Dan anunța că în timpul mandatului său va realiza un amplu proiect de infrastructură, în București, mai exact metroul de suprafață, transformat ulterior în ”tren metropolitan”. După mai bine de trei ani de la preluarea mandatului de primar general, proiectul încă zace pe hârtie. Primarul general recunoaște că s-a avântat în promisiuni fără a cunoaște toate datele.
Pe cine dă vina Nicușor Dan pentru eșecul proiectului ”trenul metropolitan”
În opinia lui Nicușor Dan, proiectul ”trenul metropolitan” nu mai este de actualitate, întrucât au existat blocaje încă de la început pe partea de infrastructură. Practic, spune primarul Capitalei, CFR a avut în sarcină modernizarea căilor ferate pe care ar fi trebuit să circule noile garnituri.
Nicușor Dan afirmă că planul inițial era ca circulația trenurilor metropolitane să fie similară celei către Aeroportul ”Henri Coandă”, dar pentru că investițiile în infrastructură nu s-au concretizat, proiectul a rămas doar pe hârtie. În plus, edilul a declarat că oricum proiectul nu mai poate fi realizat pe întreg teritoriul Bucureștiului, așa cum era inițial, ci ar fi o șansă să se concretizeze doar în zona de nord, unde infrastructrura o permite.
”Pentru că infrastructura nu este la noi și nu știam la momentul acela că CFR are în plan modernizarea întregii rețele pe care noi vrem să o folosim. Ăsta e motivul pentru care nu putem… Noi am fi vrut să punem stații și să închiriem trenuri pe care să le folosim așa cum folosim autobuzele sau cum este folosit trenul către Otopeni. Nu putem să punem stații înainte ca traseul să fie definit și în orice caz nu se poate folosi decât zona de nord, care permite o viteză de circulație economică.”, a precizat Nicușor Dan.
Citește și: Nicușor Dan, pus la colț de Robert Negoiță: Dacă ne-ar fi lăsat, acum erau gata
În iulie 2023, Primăria Generală a lansat licitația pentru trenul mitropolitan București, mai exact studiul de fezabilitate pentru zona de nord, cu traseu Gara de Nord – Bucur Obor, via Dragonul Roșu, potrivit clubferoviar.ro.
Doar că la licitație nu s-a înscris nimeni, iar procedura a fost anulată chiar de Primăria Capitalei.