Pe modelul parteneriatelor Toyota-Amazon și VW-Microsoft, Ford va colabora cu Google Alphabet
Ford Motor Co se va folosi de software, inteligență artificială și cloud computing oferite de Google Alphabet Inc pentru a dezvolta noi servicii pentru consumatori și pentru a moderniza operațiunile interne, au declarat companiile, scrie Reuters.
Ca parte a unui parteneriat de șase ani, producătorul auto din Dearborn, Michigan, va încorpora sistemul de operare Android al gigantului tehnologic în vehiculele sale Ford și Lincoln începând cu 2023.
Ford va oferi clienților săi aplicații Google încorporate, inclusiv harta și tehnologia vocală și va implementa tehnologia de inteligență artificială Google pentru a îmbunătăți eficiența dezvoltării vehiculelor, a lanțului de aprovizionare și a operațiunilor de fabricație.
Date pentru noi vânzări
Companiile vor forma, de asemenea, un grup, Team Upshift, pentru a explora utilizările datelor pentru a dezvolta noi vânzări, pentru a crea noi oferte și alte servicii pentru clienții Ford.
„Datele clienților Ford nu vor fi predate Google sau agenților de publicitate Google”, a declarat vicepreședintele strategiei Ford, David McClelland, iar „producătorul auto va continua să utilizeze alți furnizori de servicii cloud și să colaboreze cu alte companii de tehnologie, cum ar fi Amazon.com”, a spus el.
„Va fi Ford ca Foxconn? Nu. Absolut nu”, a spus McClelland, făcând aluzie la teama unor directori din sectorul auto că producătorii de automobile ar fi retrogradați la ansamblul hardware cu marjă mică, cum ar fi asamblatorul iPhone Foxconn, în orice tranzacție cu o industrie tehnologică.
McClelland și șeful Google Cloud, Thomas Kurian, nu au dezvăluit detalii despre termenii comerciali ai acordului.
Parteneriatul Google-Ford reflectă presiunea din ce în ce mai mare asupra producătorilor de automobile pentru a accelera software-ul și serviciile cu date care pot genera venituri sau reduce costurile.
Ford, la fel ca rivalii săi consacrați, a urmărit producătorul de vehicule electrice Tesla Inc devenind de departe cel mai valoros producător de automobile din lume, în parte, deoarece investitorii consideră Tesla cu mult înainte în ceea ce privește software-ul și gestionarea datelor necesare pentru mașinile conectate și electrice.
De altfel, anul trecut, Amazon s-a alăturat japonezilor de la Toyota pentru a ajuta la gestionarea și monetizarea datelor colectate de la flota globală de vehicule a producătorului de automobile, în timp ce Volkswagen AG a încheiat în 2019 un acord cu Microsoft pentru a coopera în cloud computing în China și Statele Unite