Pentru șoferii care intră de sâmbătă pe traseu, conducerea STB a decis: Cercetarea disciplinară să nu producă efecte
Consiliul de Administraţie al STB a decis ca pentru conducătorii de vehicule care intră pe traseu începând de sâmbătă cercetarea disciplinară, în conformitate cu regulamentul intern, să nu-şi producă efecte, în condiţiile în care nu există fapte de natură penală, a declarat sâmbătă directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ.
„Consiliul de Administraţie a luat o decizie astăzi, decizie prin care, în conformitate cu Codul Muncii, coroborat cu contractul colectiv de muncă, evidenţiază faptul – şi doreşte, pentru că suntem într-o situaţie de criză – şi asta a fost propunerea mea, fiind într-o situaţie de criză, ne trebuie soluţii pentru criză – bucureştenii vor deblocarea transportului public şi, atunci, ce a asumat CA – faptul că poate dispune ca pentru conducătorii de vehicule care intră pe traseu începând cu data de astăzi, cercetarea disciplinară în conformitate cu regulamentul intern să nu-şi producă efecte în condiţiile în care nu există fapte de natură penală.„, a spus Criţ într-o conferinţă de presă.
El a precizat că orice angajat care îngrădeşte dreptul unui şofer să iasă pe traseu va fi cercetat, iar acest lucru va fi comunicat organelor de anchetă.
„De asemenea, colateral, doresc să precizez că, în urma ultimei analize, şi luând în considerare informaţii din zona publică, orice angajat care îngrădeşte dreptul unui şofer să iasă pe traseu va fi cercetat – şi acest lucru va fi comunicat organelor de anchetă. Trebuie să ştim cu toţii şi alt aspect: în condiţiile în care această grevă va continua, angajaţii nu vor mai beneficia de siguranţa locului de muncă„, a adăugat directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti.
Adrian Criţ a subliniat că există două decizii ale Tribunalului Bucureşti „care constată caracterul ilegal al acestei greve„.
Pagubele produse societăţii vor fi recuperate în instanţă
„Aceste decizii sunt executorii. Angajaţii trebuie să înţeleagă faptul că nu mai pot fi manipulaţi. Evaluând costurile pe care le are societatea, doar verificând rulajul care trebuia să fie efectuat, prestaţia pentru bucureşteni, s-a constatat că prejudiciul în momentul de faţă este undeva în jur de 20 de milioane lei. Nu acest lucru contează. Din păcate, bucureşteanul a fost privat de mobilitate, a fost privat de serviciul de transport public. Bucureşteanul trebuie să poată să călătorească la locul de muncă, la şcoală , la spital, în parcuri, astfel încât să îşi desfăşoare activitatea în cele mai bune condiţii”, a precizat şeful STB.
El susţine că „aceste pagube produse societăţii vor fi recuperate în instanţă de la cei care au provocat această grevă ilegală”.
„O evaluare completă o vom avea după ce practic vom avea un audit economic extern, astfel încât, cu transparenţă, bucureştenii să ştie unde sunt cheltuite fondurile şi unde sunt pierderile. Pe de o parte, mă adresez angajaţilor acum şi în special conducătorilor de vehicule. În condiţiile în care, pentru trei zile, avem această pierdere, în următoarea perioadă s-ar putea să existe probleme majore dacă nu intrăm pe traseu vizavi de finanţarea atât a datoriilor pe care le avem către ANAF, cât şi a tot ceea ce înseamnă costuri pentru transportul în comun. Rog toţi angajaţii să comunice cu şoferii de vehicule, să comunice cu repartizorii, cu dispecerii, cu şefii de staţie, cu şefii de autobaze şi să intervină, astfel încât personalul navigant să iasă în stradă. Siguranţa locurilor de muncă este periclitată în condiţiile în care nu fac acest lucru. Există un regulament intern. În condiţiile în care nu se intră începând cu data de astăzi pe trasee vom aplica şi regulamentul intern pe lângă plângerile care vor exista la alte organe de anchetă„, a mai spus Adrian Criţ.
Poate fi desfăcut în mod automat contractul individual de muncă
Acesta a adăugat că regulamentul intern prevede ca „pentru 3 zile consecutive în care angajatul nu este prezent la locul de muncă acestuia îi poate fi desfăcut în mod automat contractul individual de muncă”.
„Propunerea noastră este să vină la muncă. Astăzi să vină la muncă pentru că este singura soluţie pentru deblocarea acestei situaţii şi, de asemenea, cei care sunt blocaţi sunt rugaţi să sesizeze la 112 toate problemele existente. Suntem conştienţi că marea majoritate a angajaţilor au fost manipulaţi de către liderii sindicatului reprezentativ. Suntem conştienţi de influenţa nefastă pe care acest sindicat a avut-o în cadrul societăţii noastre şi tocmai de aceea fac apelul încă o dată la conducătorii de autovehicule, la cei care se ocupă de mentenanţa vehiculelor să dea tot sprijinul astfel încât vehiculul să iasă pe traseu”, a afirmat directorul general al STB.
Greva declanşată de angajaţii Societăţii de Transport Bucureşti (STB) a continuat şi sâmbătă, deşi Tribunalul Bucureşti a decis vineri că aceasta este ilegală.
„Din păcate, în continuare, cu toate că există o hotărâre a instanţei din care rezultă că greva este ilegală, angajaţii nu o respectă. Acesta este un atac concertat la siguranţa bucureştenilor, cu consecinţe majore referitoare la existenta în viitor a societăţii. Este un boicot împotriva siguranţei bucureştenilor, orchestrat pe linie sindicala, organizaţie care nu mai reprezintă vreun interes al angajaţilor.(…) Fac apel la conştiinţa acestora să iasă pe traseu cu gândul la familiile lor, la nevoia de mobilitate a populaţiei. Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a solicitat vineri seara Parchetului să urgenteze măsurile împotriva persoanelor care au organizat greva de la STB, în special a liderului sindical Vasile Petrariu”, a declarat sâmbătă dimineaţa pentru Agerpres Adrian Criţ.
Discuţiile dintre sindicalişti şi primarul general al Capitalei au eşuat vineri seara, angajaţii STB solicitând în continuare demisia directorului general al societăţii, care poate fi decisă numai de Consiliul de Administraţie al STB. Angajaţii STB au intrat joi dimineaţa în grevă generală, sindicaliştii spunând că revendicările lor privind creşterile salariale nu au fost soluţionate, însă au cerut şi demisia directorului general al societăţii.