Perfect Day at CocoCay! Insulele private – noua reţetă de succes în industria croazierelor
Operatorii de croaziere culeg beneficiile propriilor insule private. Marii operatori de croaziere își îndreaptă navele – și investițiile de milioane de dolari – către propriile destinații private, pline de excursii, plaje, baruri și restaurante.
Fenomenul pare să fi început cu Royal Caribbean Group, care în 2019 a deschis „Perfect Day at CocoCay”, o destinație privată asemănătoare unui parc de distracții în Bahamas, care a atras atenția Wall Street.
Prin operarea propriilor destinații private pe mici insule din Caraibe, Royal Caribbean și alți operatori de croaziere au reușit să crească veniturile mai rapid.
„Având propriul port și nefiind nevoiți să plătească taxe pentru pasageri și taxe guvernamentale, ei sunt capabili să dreneze mai mult din veniturile totale”, a declarat, pentru Reuters, Bob Levinstein, CEO al pieței de croaziere Cruise Compete.
De exemplu, Royal Caribbean a cheltuit 250 de milioane de dolari pentru a renova CocoCay și, de la deschiderea sa în 2019, cheltuielile din al treilea trimestru ale companiei, inclusiv comisioanele, au crescut cu 41%, în timp ce veniturile din bilete au crescut cu 48%.
Acum, concurenții Carnival Corp și Norwegian Cruise Line Holdings se străduiesc să recreeze acel succes.
„Royal obține unele dintre cele mai bune randamente din toate croazierele în acest moment, iar marele avantaj pe care îl are este CocoCay, iar toți ceilalți încearcă să recupereze”, a declarat Kenneth Kuhrt, vicepreședinte executiv la Ariel Investments.
Companiile de croaziere au înregistrat profituri remarcabile, deoarece prețurile mai accesibile ale croazierelor atrag consumatorii dornici să călătorească în era post-COVID.
Acțiunile Royal Caribbean au crescut cu 69% până acum în acest an, în timp ce acțiunile Carnival și Norwegian au crescut cu 27% și, respectiv, 30%.
„Perfect Day at CocoCay a fost o schimbare de joc atât pentru oaspeții noștri, cât și pentru afacerea noastră”, a declarat CEO-ul Royal Caribbean, Jason Liberty.
Anunțându-și marți câștigurile pentru al treilea trimestru, compania a declarat investitorilor că acest lucru se datorează în parte faptului că destinațiile private generează „randamente considerabile, semnificative”.
Potrivit experților din industrie, companiile de croaziere transportă un număr record de călători în regiune pe itinerarii de trei și patru zile cu opriri la destinații private.
În prezent, există 12 destinații private în Caraibe, dintre care două urmează să fie deschise în 2024 și 2025, iar altele sunt pe drum.
Carnival, de exemplu, intenționează să investească 600 de milioane de dolari pentru a dezvolta Celebration Key, destinația sa privată din Grand Bahama.
„Randamentul trebuie să fie destul de bun dacă Carnival este dispusă să investească o jumătate de miliard de dolari în dezvoltarea insulei sale private, mai degrabă decât să încerce să curețe bilanțul sau să construiască o altă navă”, a declarat Kuhrt.
Directorul financiar al Carnival, David Bernstein, a declarat că rata de rentabilitate a investiției pentru Celebration Key este similară cu cea a navelor sale noi, care este de „zece ani”, cu o perioadă de amortizare de trei până la patru ani.
Royal Caribbean mai are trei destinații private care urmează să fie deschise între 2025 și 2027.
Compania este de așteptat să cheltuiască aproximativ 650 de milioane de dolari pentru a dezvolta o destinație privată în Mahahual, Mexic – compania a declarat că a achiziționat portul și terenul din jur pentru 290 de milioane de dolari – și 165 de milioane de dolari pe o altă destinație în Bahamas.
Compania nu a dezvăluit investiția sa într-o a treia destinație în Cozumel, Mexic.
În aprilie, Norwegian a anunțat că intenționează să investească 150 de milioane de dolari pentru a dezvolta un nou debarcader pe insula privată a companiei, Great Stirrup Cay, din Bahamas.
Pe baza itinerariilor publicate până în iulie 2024, capacitatea de pasageri pentru insulele private a crescut cu 41% de la an la an, la aproximativ 10 milioane de pasageri, potrivit lui Christian Savelli de la Tourism Economics.
Destinațiile insulare neprivate din Caraibe au crescut cu 18%, ajungând la aproximativ 57 de milioane de pasageri.
Cu toate acestea, vizitele către unele destinații publice din Caraibe sunt în scădere comparativ cu perioada anterioară pandemiei, chiar dacă se preconizează că regiunea va înregistra un număr record de 14,5 milioane de vizitatori în 2024, potrivit Cruise Lines International Association.
Insulele Cayman au înregistrat o scădere de 36% a vizitelor de croazieră din prima jumătate a anului 2024 comparativ cu 2019, potrivit Organizației de Turism din Caraibe.
Alte destinații, inclusiv St. Kitts și Nevis, Belize și St. Maarten, au înregistrat scăderi de peste 20 %.