Peste 200.000 de români s-au aventurat în Escape Room-urile Trapped din Bucureşti. Liderul pieţei şi-a dublat afacerile în acest an
Românii au adoptat activitatea recreativă de tip Escape Room, iar în ultimii 10 ani peste 200.000 de persoane s-au aventurat în cele două locaţii din Bucureşti, cu 12 camere, operate de liderul pieţei şi primul furnizor de astfel de servicii în România, firma Trapped Escape Room.
Un escape room este un joc de aventură, nu pentru copii ci pentru oameni mari, în care jucătorii sunt blocați într-o cameră și trebuie să utilizeze elemente ale camerei pentru a rezolva o serie de puzzle-uri și să evadeze sau să îndeplinească o misiune într-un termen stabilit.
Jocurile sunt versiuni fizice ale jocurilor video „Escape Rooms”.
Deşi populară în alte ţări, această formă de divertisment era necunoscută în România, iar începutul a fost plin de provocări, inclusiv perioada de restricţii din timpul pandemiei de Covid.
Trapped Escape Room anticipează o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în 2024, depășind pragul de 3 milioane de lei. Această estimare vine după ce, la finalul anului 2023, compania a raportat o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei.
Înființat în 2014, Trapped Escape Room a fost primul furnizor de escape room din București și a jucat un rol esențial în educarea pieței locale cu privire la acest tip de activitate recreativă.
„Suntem brandul de escape room cu cea mai lungă experiență și tradiție din București. Deși nu suntem noi cei care au inventat acest concept de divertisment – fiind deja prezent de mulți ani în alte țări- am fost primii care l-au introdus publicului bucureștean ca o activitate nouă de petrecere a timpului liber”, spune Cătălina Stanciu, Fondator & Managing Partner Trapped Escape Room.
Afacerea a cunoscut o creștere rapidă în primul an de funcționare, cu încasări notabile după primele 6 luni de activitate. La scurt timp după, însă, s-a confruntat cu o evoluție exponențială a concurenței, o avalanșă de escape rooms care a pus presiune atât pe activitatea Trapped, cât și pe credibilitatea, în general, a acestui tip de servicii recreaționale.
Riscul mare era ca publicul să înceapă cu stângul într-o locație care nu oferea experiența de escape room la un nivel satisfăcător și să nu își dorească să repete experiența în altă parte. Până s-a ajuns la o selecție naturală a competiției, atât piața, cât și publicul au avut de suferit.
Investiția inițială, de numai 15.000 de euro, a vizat lansarea primelor două camere la nivel de 2014. Investițiile în locațiile deschise în ultimii 2 ani se ridică la peste 400.000 euro.
Aceste investiții au susținut crearea unor spații de joc originale, moderne, echipate cu tehnologii avansate și scenarii captivante, precum și optimizarea interacțiunii cu clienții prin implementarea unor soluții software dedicate.
În prezent, Trapped operează două locații de escape room în centrul Capitalei, cu un total de 12 camere de escape room.