Peste 8 hectare de pădure sacrificate pentru drumul de legătură Valea Doftanei – Brașov. Încep lucrările pentru alternativa la DN1

Publicat: 11 nov. 2024, 17:30, de Oana Stoica, în ACTUALITATE , ? cititori
Peste 8 hectare de pădure sacrificate pentru drumul de legătură Valea Doftanei - Brașov. Încep lucrările pentru alternativa la DN1

Într-o convocată de urgență astăzi, autoritățile județene din Prahova au stabilit măsurile pentru demararea rapidă a lucrărilor de modernizare a DJ 102I, drumul care va lega Valea Doftanei de Brădet și Brașov. Drumul, destinat să fie o alternativă esențială la DN1, va necesita tăierea a 8,2 hectare de pădure, o condiție indispensabilă pentru accesul în zona montană.

Această etapă, care presupune aprobarea Romsilva și emiterea unui ordin ministerial, va permite constructorului să înceapă lucrările pe traseul de 25 de kilometri. Proiectul DJ 102I a fost semnat anul trecut în prezența mai multor oficiali guvernamentali, iar licitația a fost câștigată de compania Erbașu cu o ofertă de 312 milioane lei, finanțată de Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții.

O rută alternativă de urgență pentru Valea Prahovei

În 2024, acest drum este văzut ca o soluție urgentă pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei, drum pe care milioane de turiști și navetiști se confruntă cu ambuteiaje. Odată modernizat, DJ 102I va reduce considerabil timpul de deplasare între Prahova și Brașov, facilitând accesul turistic și stimulând economia locală.

Extinderi și măsuri de siguranță avansate

Lucrările la DJ 102I vor presupune extinderea carosabilului, consolidări și implementarea unor măsuri de siguranță avansate, cu bariere de protecție, sisteme de drenaj și iluminat public. Termenul de execuție este de 42 de luni, cu o garanție de 5 ani a lucrărilor.

Viitorul unui drum strategic

Drumul modernizat va reprezenta nu doar o alternativă la DN1, ci și o cale de legătură importantă între două dintre cele mai vizitate județe ale României. Cu sprijinul autorităților locale, DJ 102I este pe cale să devină una dintre arterele-cheie ale infrastructurii montane din România.