Românii au apelat în pandemie la chirurgie plastică, nu la paracetamol
Piața de chirurgie plastică din România a avut un mare succes în perioada pandemiei și se menține în continuare pe linia de plutire.
„Deoarece în cadrul Clinicii Zetta se realizează toate tipurile de intervenții de chirurgie plastică și nu doar intervenții estetice și mici proceduri de estetică, de anul trecut primim foarte multe solicitări de intervenții care până acum se realizau în secțiile de chirurgie plastică din spitalele de stat, lucru determinat de noile restricții. Și tot anul trecut, am lansat o linie de urgență dedicată chirurgiei plastice și chirurgiei mâinii”, declară Andreea Constantin, CEO Clinica Zetta, câteva dintre lucrurile pozitive.
Totuși, ca la orice afacere care are succes, vine la un moment dat și o perioadă de declin.
Clinica Zetta și toți ceilalți jucători din domeniu au avut de suferit de pe urma turismului medical, puternic afectat de pandemie. Astfel, pandemia a distrus orice șansă ca pacienții să se mai poată deplasa liber pentru a putea accesa serviciile medicale pe care și le doreau și care nu reprezentau o urgență. De aici înainte, potrivit Andreei Constantin, pentru toată piața de chirurgie plastică, nu doar în România, ci la nivel internațional, intenția de creștere a numărului de pacienți proveniți din turismul medical se va transforma într-o cursă neîntreruptă.
„Aproximativ 15% din pacienții noștri veneau din afara țării și erau reprezentați de cetățeni străini sau români din diaspora. Totuși, pentru noi, cea mai mare provocare de anul trecut a fost să închidem activitatea, de pe o zi pe alta. Apoi, odată anunțată redeschiderea, chiar și cu restricții, am început să primim solicitări de la pacienți, inclusiv pentru servicii estetice”, mai spune Andreea Constantin, cu referire la perioada de la începutul crizei sanitare. La momentul de față, piața de chirurgie plastică este extrem de segmentată și atipică altor specialități medicale. Cu atât mai mult cu cât chirurgia plastică nu înseamnă doar chirurgie estetică. Din datele Clinicii Zetta reiese că, în piață, cele mai multe clinici de chirurgie plastică prestează servicii estetice în proporție de peste 80-90%. ”În Clinica Zetta, care a devenit de anul acesta Spitalul Zetta, serviciile medicale estetice reprezintă 56% din total. Restul înseamnă servicii de chirurgie plastică reconstructivă și alte specialități conexe, precum dermatologie, ortopedie, chirurgie vasculară”, adaugă Andreea Constantin.
Clinica Zetta chiar a făcut un Top 5 al celor mai solicitate intervenții din acest domeniu, la nivelul primului trimestru din 2021. Astfel, primele trei locuri sunt ocupate de intervențiile: augumentarea mamară (cost mediu 3.500 de euro), ridicarea sânilor cu ajutorul implantului mamar (aproximativ 4.500 euro) și blefaroplastia superioară (circa 1.000 de euro). Pe următoarele două locuri trec intervențiile de ridicare a sânilor fără implant (cost mediu 4.000 euro) și rinoplastia (aproximativ 2.400 de euro).
Înființată în 2012, Clinica Zetta este astăzi una dintre cele mai sonore nume din domeniul de chirurgie plastică şi microchirurgie, situată în nordul Capitalei. Deținută majoritar de medicul și antreprenorul Dragoș Zamfirescu, Zetta a trecut de-a lungul anilor prin mai multe etape de dezvoltare, cu aproximativ 1.500 de intervenții înregistrate anual. În anul 2020, cifra de afaceri a clinicii a ajuns la 11,25 milioane de lei, cu 36% mai mult decât în anul anterior.