Piața echipamentelor de climatizare destinate segmentului rezidențial crește cu 10-15% în 2022
Noul context economic și scumpirea utilităților au ca rezultat o creștere de 10-15% a cererii de echipamente de climatizare destinate sectorului rezindențial.
Piața echipamentelor de climatizare pentru segmentul rezidențial continuă să crească cu aproximativ 10% anual, de la începutul pandemiei. În 2021 piața rezidențială a fost de aproximativ 200.000 de unități vândute, cu o valoare estimată de peste 65 milioane de euro.
Avi Compact are în prezent o cotă de piață de peste 20% din totalul echipamentelor Daikin vândute în 2021. Din punct de vedere al valorii, echipamentele pentru segmentul rezidențial vor contribui cu 70% la realizarea cifrei de afaceri.
Avi Compact estimează că aparatele de aer condiționat vor reprezenta 80% din valoarea totală a echipamentelor vândute. Cele mai bine vâdute echipamente de climatizare în 2022 sunt cele care pot asigura atât răcirea, cât și încălzirea unei locuințe. Beneficiarii doresc o soluție în plus pentru încălzire, în contextul prețului mare al gazelor, dar și în cazul problemelor cu termoficarea.
„Pentru aparatele de aer condiționat estimăm că cea mai mare cerere va veni de la cei care decid să schimbe aparatele, din cauza uzurii și a consumului mare de energie. Segmentul de locuințe noi este în scădere, comparativ cu anul trecut. Conform estimărilor noastre, peste 35% din locuințele din orașele mari au cel puțin un aparat de aer condiționat. În orașele mici procentul este sub 10%. Cele mai bune piețe locale sunt București și Constanța”, explică Florin Rădulescu, Fondator Avi Compact.
O cerere semnificativă vine din creșterea interesului pentru pompele de căldură, specialiștii Avi Compact estimează o triplare a cererii comparativ cu anul trecut. Acestea se adresează construcțiilor noi, pană acum sub 1% dintre gospodării având pompe de căldură.
“Din păcate, termenele de livrare pentru astfel de echipamente au crescut – între 2 și 7 luni – din cauza creșterii cererii la nivel global, a întârzierilor în lanțul de aprovizionare cu componente, dar și a întârzierii transporturilor. Și pentru aparatele de aer condiționat termenul de livrare a crescut față de anul trecut, însă prin intermediul programului IMM Invest am asigurat finanțarea și reușim să avem suficiente echipamente astfel încât să livrăm din stoc”, adaugă Florin Rădulescu, Fondator Avi Compact.
Programele de finanțare (de exemplu Casa Verde), creșterea prețului la gazul natural și incertitudinea aprovizionării cu gaz vor impulsiona cererea pentru pompele de căldură, în detrimentul centralelor termice. Acest segment va crește cu minimum 100% pe an, în următorii 5 ani, estimează specialiștii Avi Compact. De aceea, Avi Compact realizează în acestă perioadă o serie de workshopuri pentru partenerii din țară despre montarea și mentenanța acestor echipamente.
Segmentul de mentenanță a crescut constant din 2020. Până anul trecut mentenanța se realiza în special pentru echipamentele din segmentul B2B. Avi Compact estimează o creștere a acestui segment de peste 10% pentru anul curent. Creșterea mentenanței este stimulată de extinderea garanției cu doi ani pentru beneficiarii care realizează mentenanța preventivă. În plus, realizarea mentenanței duce la reducerea consumului de energie și prelungirea duratei de utilizare a echipamentelor.
“Printre cei mai importanți clienți în acest an se numără sala de expoziție și evenimente Dacia Lipscani (Art Safari), realizarea mentenanței pentru farmaciile Catena, montarea echipamentelor de climatizare pentru hiper-farmaciile Dr. Max, sistemul de ventilație și climatizare pentru o hală de producție, accesorii de ventilație din apropierea Capitalei”, spune Marian Pandele, Director Executiv Avi Compact.
Avi Compact a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10,5 milioane de euro și estimează o creștere de 10% pentru anul 2022.
Cu peste 500 de proiecte de referință și acoperire națională, Avi Compact este unul dintre cei mai importanți jucători pe piața HVAC. De 14 ani este și cel mai mare distribuitor Daikin în România, dar are în portofoliu și alte mărci precum Samsung, Mitsubishi, Viessmann, Vaillant.