Piedone nu ne dă dezlegare la pește! Ce au găsit comisarii ANPC la Halele Centrale Obor
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/piedone-controale.jpg)
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi de 110.000 de lei după o acțiune de control în Halele Centrale Obor – Hala de Pește, unde fost controlați 12 operatori economici care desfășoară activități de comercializare a peștelui și produselor din pește.
Se apropie Buna Vestire și Floriile, iar cei care au ținut Postul Paștelui pot mânca pește, numai că Piedone nu ne dă dezlegare. Comisarii ANPC s-au aflat în control la Halele Centrale Obor din Capitală, tocmai pentru a vedea cum sunt depozitate și comercializate peștele și produsele din pește. Nu au fost tocmai încântați de ceea ce au văzut, așa că amenzile au început să curgă.
„ANPC, împreună cu comisarii Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul București și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor (CPC) Sector 2 și Sector 4, a desfășurat o acțiune de control în Halele Centrale Obor – Hala de Pește. Ca urmare a neregulilor constatate, echipele de control au aplicat 14 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 110.000 lei, un avertisment, măsura de retragere de la comercializare a unei cantități de 655 kg de pește și produse din pește considerate nesigure, în valoare de 13.453 lei“, se arată într-un comunicat al ANPC.
Printre deficiențele identificate de comisarii ANPC se află: pește neacoperit corespunzător cu gheață, ceea ce poate afecta siguranța alimentară; lipsa indicării țării de proveniență a peștelui, lipsa menționării datei de pescuit și a datei de minimă durabilitate, modificări organoleptice ale produselor (aspect, miros, textură neconforme), condiții improprii de depozitare a peștelui și produselor din pește și oferte promoționale fără menționarea perioadei de valabilitate.
Piedone nu ne dă dezlegare la pește. Sfatul ANPC
Piedone nu ne dă dezlegare la pește. ANPC reamintește tuturor operatorilor economici obligația de a respecta normele legale privind siguranța și calitatea produselor destinate consumatorilor. „Vom continua acțiunile de control pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor și protecția sănătății acestora“, se mai arată în comunicat.
Și directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie atenți la cumpărarea peștelui și produselor din pește, pentru a evita riscurile asupra sănătății în perioada premergătoare Bunei Vestiri și a Floriilor.
„Verificați cu atenție aspectul exterior al produsului pentru a evalua gradul de prospețime. Nu cumpărați pește cu suprafață lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai sau care prezintă miros și culoare modificate. Refuzați produsele care nu au o etichetă clară și completă, cu toate informațiile necesare. Verificați eticheta și nu achiziționați produse neetichetate sau cu data limită de consum modificată sau depășită. Solicitați și păstrați bonul de casă, pentru a putea face eventuale reclamații“, a scris sâmbătă, pe Facebook, Paul Anghel.
„Nu cumpărați produse cu ambalaje deteriorate, murdare sau neetanșe“
Acesta a explicat că produsele congelate trebuie păstrate congelate până la utilizare. Dacă sunt decongelate, trebuie consumate imediat și nu trebuie recongelate. Trebuie evitate produsele cu gheață excesivă în ambalaj, care pot indica o depozitare necorespunzătoare.
„Nu cumpărați produse cu ambalaje deteriorate, murdare sau neetanșe. Nu cumpărați: pește alterat, cu mușchi moi, burți umflate sau ochi retractați, pește cu arsuri de congelare, sau acumulare excesivă de gheață în interiorul ambalajului, conserve cu ambalaj bombat, îndoit, ruginit sau murdar, file de pește cu glazură protectoare în exces, produse preambalate, fără ingrediente complete sau fără data durabilității minimale“, a mai transmis Paul Anghel.