Plângerile mincinoase ale unor asiguratori auto maschează propriile practici înșelătoare, totul sub nasul ASF, ANPC si Consiliul Concurenței, care ar trebui să sancționeze dur aceste abuzuri
În urma apariției unor materiale de presa privind o serie de verificări efectuate, în luna martie, de unele instituții cu atribuții specifice de control la câteva zeci de unități de reparație auto din Bucuresti și Ilfov, pentru corecta informare a opiniei publice, AutoCar, una dintre cele mai respectate companii de profil, face următoarele precizări, prin prezentul comunicat de presă:
AutoCar a dat dovadă de întreaga deschidere și disponibilitate pentru cooperare, sprijinind autoritățile de control pe întreg parcursul cercetărilor, iar toate instituțiile care au finalizat deja controalele confirmă faptul că societatea noastră nu a încălcat nicio prevedere legală și nici nu are vreo calitate procesuală inițiată împotriva sa. În plus, AutoCar nu a primit niciun fel de dispoziție care să vizeze necesitatea implementării vreunei măsuri sau condiții suplimentare față de cele pe care societatea le îndeplinește în prezent.
„Pe măsură ce autoritățile verifică informațiile colectate, lucrurile încep să se clarifice. În prezent avem confirmarea că au fost încheiate rapoartele de control, fără a fi fost identificate vreun fel de nereguli. De altfel, Auto Car nu a primit nici măcar un avertisment din partea autorităților care i-au verificat activitatea. Considerăm această evaluare ca fiind corectă și firească, având în vedere brandul de încredere pe care Auto Car l-a construit în cei peste 20 de ani de activitate. Astfel, în timp ce societățile de asigurare au avut înregistrate doar în ultimul an un număr record de reclamații atât pe rolul ANPC (peste 750), cât și pe rolul Autorității de Supraveghere Financiară (41.544), Auto Car a înregistrat ZERO reclamații la Registrul Auto Român, autoritatea echivalentă care supraveghează unitățile reparatoare” – a declarat Florin Pandele, administratorul Auto Car.
De altfel, procentul de 95% dintre procese pierdute de către societățile de asigurări din Romania în relația cu AutoCar confirma că, de regulă, în disputele comerciale, se dovedește că asiguratorii sunt cei care nu respectă legea. AutoCar a ales întotdeauna să își protejeze clienții de practicile abuzive ale unor societăți de asigurări, în acord cu necesitățile și interesele legitime ale clienților săi.
AutoCar asigură în continuare orice instituție din România, precum și toți partenerii și clienții săi de întreaga transparență, de faptul că AutoCar își desfășoară activitatea în deplină legalitate, iar cei peste 20 de ani de experiență în domeniul reparațiilor auto sunt dovada incontestabilă a faptului că este o societate stabilă care își desfășoară activitatea cu respectarea legilor în vigoare, a regulilor de conduită, dar și a clienților și partenerilor săi.
AutoCar rămâne probabil singura unitate de reparații auto din România care oferă clienților săi garanție de 10 ani la lucrările de caroserie efectuate, contribuind, totodată, cu taxe și impozite către Statul Roman de ordinul milioanelor de euro, în timp ce majoritatea societăților de asigurări care au cifre de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro pe an sunt mereu sunt „pe pierdere” sau își „optimizează” veniturile. Pe cale de consecință, practicile ilicite ale asiguratorilor urmează să fie analizate în perioada următoare inclusiv de către organisme europene competente.
„În calitate de vicepreședinte COTAR, propun conducerii Confederației să analizăm responsabilitățile exercitate de unele instituții ale statului implicate în verificarea activităților din domeniul asigurărilor auto”- a anunțat Florin Pandele.
În timp ce unii operatori economici sunt cu plata la zi a taxelor și respectă toate prevederile legale, aceștia sunt verificați meticulos de către autoritățile romane, iar în timp ce niște societăți de asigurări cu cifre de afaceri de sute de milioane de euro pe an se declară mereu pe pierdere de peste 20 de ani, ajung să fabrice plângeri care se dovedesc a fi mincinoase împotriva operatorilor economici onești. Astfel de societăți de asigurări înregistrează astăzi datorii către păgubiți de ordinul sutelor de milioane de euro, aferente a zeci mii de dosare de daună, o parte dintre acestea având depășite termenele legale de plată de peste 3 luni. Despăgubirile se calculează încălcând legea, în urma unor oferte bazate uneori pe firme fantomă care nu există în piață. Așa am ajuns ca pentru reparații care au un preț efectiv de ordinul miilor sau chiar zecilor de mii de lei, unii asiguratori sa achite despăgubiri de doar 200 – 300 de lei.
„Nu înțelegem cum e posibil ca unități reparatoare care achita anual sute de milioane de euro la bugetul de stat să fie supuse unor tratamente severe, in timp ce societăți de asigurări cu zeci de mii de reclamații anual la ASF si ANPC, având și mii de procese anuale pierdute în instanță fac ce vor, sub așa-zisa supraveghere a ASF care se pare că ignora art 37 din Legea RCA 132/2017. Se naște clar cel puțin o întrebare: dacă avem peste 40.000 de reclamații/an la ASF împotriva unor firme de asigurări, plângeri care se dublează de la an la an, unde ar trebui autoritățile să descindă de fapt?”- a declarat Florin Pandele, vicepreședintele COTAR