Planurile românilor pentru anul 2025 (studiu)
Principalele planuri ale românilor pentru anul 2025 includ un stil de viață mai sănătos – alimentație echilibrată, scădere în greutate (51%), mai mult timp petrecut cu familia (29%) sau mai multe călătorii (29%), potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, care și-a propus să afle mai multe detalii despre așteptările și speranțele românilor legate de anul 2025.
Dorința de a aborda un stil de viață mai sănătos este semnificativ mai mare în rândul persoanelor mature, de peste 55 ani (70% vs. 51% total eșantion), în timp ce pentru cei cu vârste între 44-55 de ani dorința de a călători mai mult este mai importantă (35% vs. 29% total eșantion).
Dacă ne îndreptăm atenția către tineri, cei cu vârste între 25-34 de ani își doresc în mai mare măsură să își dezvolte abilități noi (19% vs. 12% total eșantion) sau să participe la cursuri de dezvoltare personală și profesională (13% vs. 7% total eșantion).
Conform studiului, pesimismul este în creștere în rândul românilor în privința anului 2025, 27% se așteaptă la o viață mai dificilă în noul an, comparativ cu 19% în studiul de anul trecut.
Nivelul de satisfacție al românilor în raport cu viețile lor
Evaluând nivelul de satisfacție cu diferitele aspecte din viața de zi cu zi, aflăm că:
- Românii sunt cei mai mulțumiți de relațiile interpersonale pe care le au cu familia (72%), cu persoanele apropiate (67%) sau de relațiile sentimentale (61%).
- Ca tendință, persoanele cu venituri mici (sub 3.000 RON) se declară în mai mică măsură mulțumiți cu relațiile sentimentale (40%).
- Cele mai mici scoruri de satisfacție au fost înregistrate de aspecte ce țin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulțumire cu locul de muncă (48%) și situația financiară prezentă (42%).
Pe fondul nemulțumirilor din sfera profesională, 25%dintre români intenționează să își schimbe locul de muncă în noul an, în special tinerii între 18-34 ani (40%) și cei care au copii (29% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 06.12-12.12.2024, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural.
Mărimea eșantionului a fost de 1.017 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%.