PNRR a trecut sub controlul prietenului lui Boloș care aplica terminarea psihică la Ministerul Transporturilor
La ora actuală, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) condus de către fostul preot misionar din Oradea, Marcel Boloș, a devenit un ”magnet” pentru angajații din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) păstorit de Sorin Grindeanu, iar ultima mutare pe acest traseu este extrem de controversată.
Ministerul Transporturilor, rezervor de șefi pentru PNRR
Șefa Direcției care se ocupa de implementarea PNRR, Ramona Moldovan, impusă pe vremea fostului ministru Cristian Ghinea prin transfer de la Ministerul Transporturilor, a plecat de la sfârșitul lunii iunie 2022 și în locul ei a venit Ancuța Condurache tot de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Însă, Ancuța Condurache a lăsat șefia PNRR pentru că, între timp, și-a găsit un loc călduț la unul din programele operaționale derulate de MIPE. Dar, locul ei a fost luat, de la începutul acestei luni, de un apropiat al lui Boloș, tot de la Ministerul Transporturilor. Este vorba de directorul Cătălin Costache, care are o poveste extrem de interesantă cu actualul ministru al MIPE.
Boloș către Costache: „Cătălin, acum când ai o nouă şefă (pe care sper să o terminăm psihic)…”
La începutul lui 2013, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, îl numește în funcția de director general al Autorităţii de Management a Programului Operaţional Sectorial Transport (AMPOST) pe Marcel Ioan Boloş, care cu un an înainte fusese adus de Eduard Hellving la Ministerul Dezvoltării.
Ulterior, pe data de 27 octombrie 2013, directorul general al AM POS Transport, Marcel Boloş, a trimis un email către şase dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai săi din instituţie, cărora le propune o metodă diabolică pentru înlăturarea a unei directoare din subordinea sa.
„Cătălin (nr. Costache Cătălin, director adjunct la AM POS Transporturi), acum când ai o nouă şefă (pe care sper să o terminăm psihic) te rog să nu uiţi de problemele actelor adiţionale şi de dosarul pentru domnul SS Donescu”. Şefa pe care Marcel Boloş vrea să o termine psihic împreună cu Cătălina Costache este Liliana Georgeta Barna, directoarea adjunctă a Direcţiei Generale de Management a Fondurilor Europene (DGMFE) din Ministerul Transporturilor. Cum o putea teroriza psihic pe noua sefă a lui prietenului său Cătălin Costache?
„Nu vreau să vă spun nimic despre aşa ceva care s-a petrecut anul trecut”, a fost răspunsul de la aceea vreme al lui Marcel Boloş.
Carmen Moraru, locotenenta lui Boloș
Trebuie precizat că Marcel Boloş a trimis acel email şi către cele două directoare adjuncte de la AM POS Transporturi, Carmen Moraru şi Alina Dincă, care n-aveau nicio legătură cu transporturile fiind aduse de el de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Mai mult, Carmen Moraru și Alina Dincă au fost cele mai apropiate colaboratoare ale Elenei Udrea, fiind implicate direct în organizarea controversatei gale de box Lucian Bute de la Bucureşti. Acum Elena Udrea este în penitenciarul Târgșor de lângă Ploiești, iar Carmen Moraru a devenit mâna dreaptă a lui Boloș, fiind secretar de stat la MIPE și în guvernarea Orban, dar și acum în era Ciucă.
Când Boloș a ajuns la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Carmen Moraru a fost numită subsecretar de stat și teleportată imediat în Consiliul de Administrație de la Radiocomunicații SA, acum fiind chiar președintele bordului administrativ. Acum, Boloș l-au adus și pe Cătălin Costache lângă el, fiind astfel, trei cu Moraru dintre cei care își propuneau în 2013 să o termine psihic pe acea directoare din Ministerul Transporturilor.