Joi, 14 noiembrie, este data limită pentru depunerea ofertelor în cadrul contractului de 60 de milioane de lei destinat studiului de fezabilitate pentru un nou pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse. Acest pod, care va fi construit de Ministerul Transporturilor din România, va avea atât componente rutiere, cât și feroviare, fiind un proiect de conectivitate strategică între România și Bulgaria.
Lansată inițial cu termenul de 28 octombrie, licitația a fost prelungită cu două săptămâni. Documentația publicată în SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice) stabilește că proiectul va analiza o soluție de conectivitate la nivel de autostradă și o posibilă legătură feroviară, conectând astfel stația CF Giurgiu Nord cu rețelele CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu, parte a Coridorului European de marfă nr. 7.
Valoarea totală estimată a studiului de fezabilitate se ridică la 71,9 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF2). Durata de finalizare a studiului este de 24 de luni, conform economedia.ro.
Oportunități de conectivitate regională
Cristian Pistol, șeful CNAIR, a subliniat importanța unei soluții optime care să asigure conexiuni fluide atât între infrastructura rutieră, cât și cea feroviară a celor două țări. Componenta feroviară ar putea fi utilizată inclusiv pentru o viitoare cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România, potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu.
Odată finalizat, acest pod va deveni al treilea de acest tip între România și Bulgaria, consolidând astfel cooperarea transfrontalieră și susținând fluxul economic în regiune.