Podul Grant: se redeschide circulația pe sensul Crângași-Turda
Se redeschide circulația pe Podul Grant pe sensul Crângași-Turda, începând de duminică, 31 martie, au anunțat reprezentații Primăriri Generale.
Reprezentanții Primăriei Capitalei au făcut acest anunț după aproape o jumătate de an, cât timp circulația a fost întreruptă pentru efectuarea lucrărilor de consolidare.
Astel, de duminică, tramvaiele liniei 41 își reiau circulația pe ambele sensuri, fără macaz.
Podul Grant a intrat în reabilitare anul trecut, în toamnă. Valoarea investiției este de 65 de milioane de lei cu TVA inclus.
Termenul de execuții a lucrării totale este 22,5 luni. Lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, pentru că Primăria Capitalei anunța că a rămas fără fonduri.
Podul a necesitat intervenții majore de consolidare pentru siguranța și fluidizarea traficului.
Pasajul denivelat Pod Grant este format din podul principal, 6 bretele, trotuar și scări.
Istoria Podului
Podul Grant a fost una dintre emblemele Bucureştiului în perioada interbelică. Dat în folosinţă în 1909, Podul Grant a suferit de-a lungul vremii o serie de modificări considerabile. Din vechea construcţie a rămas în picioare un zid ce se încăpăţânează să reziste trecerii timpului.
Numele podului provine de la un englez, Effingham Grant, sosit în Ţara Românească la începutul secolului al XIX-lea, ca secretar al Consulatului Britanic la Bucureşti.
În 1850, el s-a căsătorit cu Zoe Racoviţă, nepoata Zincăi Golescu. Fiul acestuia, inginerul Robert E. Grant, s-a însurat, în 1885, cu Zoe, cea mai mare fiică a boierului Ion Bălăceanu.
Urmaşii lor au parcelat şi au vândut terenuri de construcţie situate între şoseaua Crângaşi şi Manufactura Belvedere. Astfel, aici a luat naştere cartierul Grant. În 1909, podul preia numele cartierului pe care-l deservea.
În anul 1983 se realizează prima linie de tramvai pe Podul Grant și se introduce vagonul cu două posturi de comandă și uși pe ambele părți.