Politică haotică de mediu. Cele mai mari țări din UE subvenţionează cu 42 de miliarde de euro mașinile de serviciu alimentate cu combustibili fosili

Publicat: 21 oct. 2024, 11:46, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Politică haotică de mediu. Cele mai mari țări din UE subvenţionează cu 42 de miliarde de euro mașinile de serviciu alimentate cu combustibili fosili
Politică haotică de mediu. Cele mai mari țări din UE subvenţionează cu 42 de miliarde de euro mașinile de serviciu alimentate cu combustibili fosili

Cele mai mari cinci state membre ale Uniunii Europene (UE) cheltuiesc anual 42 de miliarde euro pentru subvenționarea mașinilor de serviciu alimentate cu combustibili fosili, conform unui studiu comandat de grupul ecologist Transport & Environment (T&E), care solicită în schimb mai multe subvenții pentru vehiculele electrice.

Italia – subvenţii de 16 miliarde euro, Germania – 13,7 miliarde euro

Italia acordă subvenții în valoare de 16 miliarde euro pentru mașinile de serviciu alimentate cu combustibili fosili, urmată de Germania, care acordă subvenții în valoare de 13,7 miliarde euro, se arată în studiul realizat de compania de consultanță Environmental Resources Management (ERM), publicat luni.

Franța și Polonia au furnizat anual 6,4 miliarde euro și, respectiv, 6,1 miliarde euro.

Companiile oferă mașini ca avantaje pentru angajați, adesea cu subvenții semnificative în natură, inclusiv compensarea taxelor de consum și beneficii pentru utilizarea combustibilului.

SUV-urile sunt subvenţionate cu 15 miliarde euro

Conform studiului, aproximativ 15 miliarde euro în cele patru țări sunt destinate subvenționării SUV-urilor. Șoferii de autoturisme de serviciu primesc un beneficiu fiscal anual mediu de 6.800 euro, care poate ajunge până la 21.600 euro pentru modelele mai mari cu grad ridicat de poluare.

„Este complet ilogic și inacceptabil să investim miliarde din banii contribuabililor într-o tehnologie care este în contradicție totală cu agenda de tranziție ecologică a Comisiei Europene”, a declarat, pentru Reuters, Stef Cornelis, directorul de flote al T&E, citat de presa internaţională.

Studiul vine în contextul în care vânzările de vehicule electrice în Europa au scăzut, în parte din cauză că acestea sunt mai scumpe decât modelele echivalente pe bază de combustibili fosili și, prin urmare, inaccesibile pentru mulți consumatori.

Studiul ERM a constatat că stimulentele financiare pentru șoferii de mașini de serviciu care doresc să treacă la vehicule electrice sunt oferite doar în Regatul Unit, fost membru al UE.

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, i-a transmis noului responsabil al UE cu schimbările climatice, Wopke Hoekstra, într-o scrisoare datată 17 septembrie, că una dintre prioritățile lui Hoekstra va fi să propună modalități de eliminare treptată a subvențiilor pentru combustibilii fosili.